افزایش تدابیر امنیتی در مالزیا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۵    ۱۳۹۶/۳/۴ کد خبر: 133577 منبع: پرینت

افزایش تدابیر امنیتی در مالزیا پس از عملیات تروریست های مایوته در فیلیپین

پولیس مالزیا پس از اعلام حکومت نظامی در جزیره 'میندانایو' فیلیپین بدنبال عملیات تروریست های 'مایوته' همپیمان داعش و تصرف یک شهر، تدابیر امنیتی را در مرزهای این کشور به ویژه مبادی ورودی آبی و زمینی افزایش داد.

'خالد ابوبکر' رییس پولیس مالزیا روز پنجشنبه با این عنوان که تعداد نیروهای مورد نیاز تاکنون افزایش نداشته است، تصریح کرد پولیس مالزیا اقدامات احتیاطی اولیه را لحاظ کرده و همواره از آنچه که در فیلیپین در حال رخ دادن است، آگاه است.

'رودریگو دوترته' رییس جمهوری فیلیپین روز سه شنبه پس از تصرف شهر 'ماراوای' به دست تروریست های 'مایوته' در جزیره بزرگ 'میندانایو' حکومت نظامی اعلام کرد و احتمال داد این حکومت نظامی به سراسر فیلیپین گسترش یابد.

به نوشته تارنمای روزنامه 'سان دیلی'، دولت فیلیپین از بیش از 200 هزار نفر از ساکنان شهر ماراوای خواست تا ساعت 13 روز پنجشنبه شهر را تخلیه کنند. دولت فیلیپین در حالی نسبت به برقراری حکومت نظامی تصمیم گرفت که درگیری های شدیدی بین ارتش این کشور با گروه های حامی داعش انجام شده بود.

برخی گزارش ها نشان می دهد کسانی که با اعلام حکومت نظامی موافق بودند شهر 'ماراوی' را به مقصد شهرهایی از جمله 'زامبوانگا'، 'پاگادیان' و 'کوتاباتو' در فاصله 10 تا 12 ساعتی این شهر ترک کرده اند.

'رودریگو دوترته' رییس جمهوری فیلیپین هشدار داده که این برقراری حکومت نظامی که با هدف مقابله با تروریسم انجام شده، ممکن است تا یکسال به طول بینجامد. تشدید مقابله با تروریست ها در فیلیپین و انفجار در پایانه اتوبوسرانی در شرق جاکارتا پایتخت اندونزی در حالی رخ داده است، که مقامات کشورهای جنوب شرق آسیا از گذشته تاکنون همواره در مورد افزایش فعالیت های تروریستی در منطقه هشدار داده اند.

اندونزیا، مالزیا و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که فعالیت های تروریستی در آنها بیشتر مشهود است و مقامات این کشورها همواره از عزم جدی خود برای مقابله با این قبیل حوادث خبر داده اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مالزیا
فیلیپین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است