ازدیاد مشکلات کشورها بعد از نشست عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۷    ۱۳۹۶/۳/۳ کد خبر: 133569 منبع: پرینت

نشست سران کشورهای اسلامی_عربی و امریکا که در مرکز ملک عبدالعزیز در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار گردید.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، رحمت الله بیژن پور، آگاه مسایل سیاسی، در برنامه «محور» گفت: امروز دیده شد که عربستان بگونه ای واضح درباره ایران اظهار داشت که ایران از هراس افکنی در منطقه حمایت می کند و بر این باور است. همینگونه مشکلات زیادی در میان کشورهای اسلامی وجود دارد. به همان تناسبی که عربستان بر ایران چنین ادعایی دارد. ایران هم بر سر عربستان چنین ادعایی دارد. وضع کنونی، جریان داعش و جریان گذشته افغانستان و طالبان نشان می دهد که عربستان بسیار زیاد در این قضایا دخیل بود. پس این کشور می خواهد نیروهایی را در اختیار داشته باشد تا در مقابل رقیبانش تاثیر گذار باشدپس خود از این گروه ها حمایت به عمل می آورد.

وی افزود: بنابراین در اینجا است که از ما استفاده ابزاری صورت می گیرد. نشست سران کشورهای اسلامی بیشتر یک چیز را بیشتر تشویق خواهد کرد و آن مقدمات یک جنگ میان ایران و عربستان سعودی خواهد بود. بنابراین در این جریان هیچگونه، بنیادگرایی و هراس افکنی و تروریزمی شکار نخواهد شد. بلکه کشورها دچار یک سری مشکلات دیگری خواهند شد.

بیژن پور، در خصوص تاثیر این نشست در افغانستان بیان داشت: این نشست برای کم کردن و کنترل کردن هراس افکنی در افغانستان نیز هیچ تاثیری نخواهد داشت. پاکستان با آن لابی گری بیشتر از هراس افکنی استفاده خواهد کرد تا مبارزه علیه هراس افکنی. از این نظر افغانستان تنها کشوری است که از این جریان سودی نخواهد برد. به این دلیل که هم کشورهای برگزار کننده چندان معطوف به افغانستان نیستند و هم افغانستان رابطه های عمیقی با این کشورها ندارد. و این کشورها عامل مبارزه با هراس افکنی نیستند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست عربستان
نظرات بینندگان:

>>>   درتمام جهان هیچ حکومتی مفسد تر ظالمتر دیکتاتورتر از حکومات کشورهای عربی نیست اگر درظاهر جمهوری است در اصل سلطنت مطلقه موروثی است ودر مقابل هیچکس حتی خداوند خودرا پاسخده نمیدانند
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است