تحولات ترکیه در چهارشنبه سوم جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۹    ۱۳۹۶/۳/۳ کد خبر: 133567 منبع: پرینت

** یک دیپلمات وزارت امور خارجه ترکیه بدون ذکر نامش درباره اخباری مبنی بر موافقت آنکارا با عضویت اتریش در ناتو، گفت: تا زمانی که رفتار و موضع مخالف اتریش علیه ترکیه ادامه دارد، مخالفت ترکیه با حضور اتریش در ناتو نیز ادامه خواهد داشت.
قرار است فردا اجلاس سران پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در شهر بروکسل مقر این سازمان برگزار و پذیرش درخواست اعضای جدید از جمله عضویت اتریش در آن بررسی شود.

** سید '‌مصطفی حسینی' نماینده ایران در پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرائت قرآن کریم در مجموعه کاخ ریاست جمهوری در آنکارا پایتخت ترکیه، مقام نخست این مسابقات را به خود اختصاص داد.
این مسابقات هر سال به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و با حضور سفرای کشورهای اسلامی و قاریان قرآن از کشورهای مختلف مسلمان در ترکیه برگزار می شود.

** براساس اعلام وزیر اتحادیه اروپا و مذاکره کننده ارشد ترکیه، امسال بیش از پنج هزار پناهجو و شهروند سوری از خاک ترکیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا فرستاده شده اند.
به گفته عمر چلیک، این اقدام در چارچوب توافقنامه استرداد مهاجران غیرقانونی میان ترکیه و اتحادیه اروپا انجام شده و در مقابل یک هزار و 93 مهاجر که به شکل نامنظم و غیرقانونی به کشورهای اروپایی رفته بودند، به ترکیه بازگردانده شده اند.
ترکیه کشوری است که به علت در اختیار داشتن ساحل طولانی در دریای مدیترانه و نزدیکی با یونان در دریای اژه، همواره از کشورهای هدف قاچاق انسان به شمار می رود.

** چهار توافقنامه همکاری بین ترکیه و گرجستان در زمینه های فرهنگی، قضایی، اقتصاد و دفاع سایبری در جریان سفر رسمی بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه به تفلیس و در دومین نشست شورای عالی همکاری استراتژیک دو کشور امضا شد.
همچنین در این سفر توافقنامه و بیانیه های مشترک دیگری میان مقامات دو کشور به امضا رسید.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است