تحولات فلسطین در چهارشنبه سوم جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۶    ۱۳۹۶/۳/۳ کد خبر: 133566 منبع: پرینت

** در جریان یورش دهها شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی، سه نگهبان این مسجد بازداشت و چهار تن دیگر از نگهبانان زخمی شدند.
شیخ عمر الکسوانی مدیر مسجد الاقصی در این باره گفت که نیروهای اشغالگر به گروهی از نگهبانان مسجدالاقصی در باب السلسله به بهانه اعتراض آنان به اقدامات و یورش بیش از 700 تن از شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی، حمله کردند.

** آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد از قرارداد تسلیحاتی 380 میلیارد دالری میان آمریکا و عربستان سعودی، از رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه ابراز نارضایتی کرد.
لیبرمن تنها چند ساعت پس از خروج ترامپ رییس جمهوری آمریکا از فلسطین اشغالی، در گفتگو با رسانه ها تاکید کرد که از قرارداد فروش سلاح و مهمات به شکل وسیع به عربستان سعودی راضی نیست.

** صدها شهرک نشین صهیونیست تحت حمایت شدید نیروهای پولیس رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه صبح امروز همزمان با پنجاهمین سال اشغال شرق قدس توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی، از سمت باب المغاربه وارد مسجد الاقصی شدند.

** یک منبع رژیم صهیونیستی حاضر در مذاکرات دونالد ترامپ با مقامات رژیم اسراییل در تل آویو، گفت که این دیدار و مواضع جدیدی که ترامپ بیان کرد، فلسطینیان را به 100 سال قبل باز گرداند.
موضعی که در قبال مساله فلسطین برای اولین بار در طول سال های طولانی اتفاق افتاد، این بود که برای تشکیلات خودگردان هیچ تضمینی قبل از نتیجه مذاکرات با رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

** رییس مجلس کویت با انتقاد از رویه خصمانه مد نظر صهیونیست ها و ادامه سیاست های اشغالگری اسراییل علیه فلسطینیان خواستار دخالت جامعه جهانی جهت توقف این قبیل رفتارهای ظالمانه شد.
مرزوق الغانم با تمجید از مواضع شجاعانه خلف دبیر اجرایی سابق کمیته اقتصادی و اجتماعی غرب آسیا، بر تداوم فشارهای بین المللی علیه رژیم صهیونیستی آن هم به صورت یکپارچه در تمامی محافل بین المللی تاکید کرد.

** جریان راستگرای رژیم اشغالگر قدس پس از دیدار ترامپ با مقامات تل آویو، اعلام کردند که وی در جریان سخنرانی هایش هیچ اشاره ای به مساله شهرک سازی ها نکرده و این بدان معناست که ترامپ به از سرگیری شهرک سازی در این اراضی چراغ سبز نشان داده است.
ساخت شهرک های یهودی نشین در اراضی اشغالی فلسطنیان بر اساس قوانین بین الملل غیرقانونی است که تل آویو از آن تبعیت نمی کند.
رژیم صهیونیستی سعی دارد در سایه حمایت های دونالد ترامپ تمام طرح های شهرک سازی در سرزمین های اشغالی را عملی کند و رییس جمهوری آمریکا تاکنون اعتراضی به این موضوع نشان نداده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است