تحولات بحرین در چهارشنبه سوم جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۲    ۱۳۹۶/۳/۳ کد خبر: 133565 منبع: پرینت

** جریان دمکراتیک بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حمله نیروهای امنیتی به منزل شیخ عیسی قاسم و تحصن کنندگان در منطقه الدراز که تاکنون 5 کشته و بیش از 100 زخمی در پی داشته است، موجب تشدید بحران سیاسی و امنیتی، همچنین وخیم تر شدن اوضاع در کشور خواهد شد.
این جریان با اعلام مخالفت شدید با تشدید درگیری ها، خواستار آزادی بازداشت شدگان در منطقه محل سکونت شیخ قاسم و توقف حمله به خانه های اهالی و رفع محاصره الدراز شد.

** سازمان دیدبان حقوق بشر نیز روز گذشته با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله خونین نیروهای رژیم آل خلیفه به منطقه الدراز، از این حمله به عنوان 'سرکوب آزادی بیان' یاد کرد.

** مرکز حقوق بشر بحرین نیز در توئیتی، ضمن انتقاد شدید از اقدامات ضد حقوق بشری رژیم آل خلیفه، حمله نیروهای امنیتی این رژیم به طرفداران شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز را به شدت محکوم و اعلام کرد که دولت بحرین باید دستورات روشنی برای عقب نشینی نیروهای امنیتی از این منطقه و توقف آسیب رساندن به شهروندان صادر کند.

** از سوی دیگر باقر درویش مسوول مرکز حقوق بشر بحرین نیز وقایع الدراز و حمله به شیخ عیسی قاسم را نشان دهنده عبور نیروهای امنیتی از خط قرمزها دانست که نتایجی فاجعه بار در پی خواهد داشت.

** وزارت داخله رژیم آل خلیفه، با صدور بیانیه ای ضمن اعلام بازداشت 286 تن در جریان متفرق سازی تظاهرات اطراف خانه شیخ عیسی قاسم از سوی نیروهای امنیتی، نسبت به ایستادگی رژیم در چارچوب حفظ امنیت و اجرای قانون در برابر هرگونه تجمعات و یا درخواست های تحریک آمیز تاکید کرده است.

** در پی حمله نیروهای امنیتی بحرین در شهرک شیعه نشین الدراز در غرب منامه پایتخت، پنج نفر کشته شدند.

** مقتدا صدر رهبر جریان صدری ها در عراق روز گذشته در اعتراض به اقدامات دولت منامه علیه مردم و رهبران دینی بحرین، برای تجمعی دو روزه در مقابل سفارت این کشور در بغداد فراخوان داد.
مقتدا صدر با صدور بیانیه ای از عراقی ها خواست تا امروز و فردا برای تظاهرات مسالمت آمیز در مقابل سفارت بحرین تجمع کنند و این فراخوان را اقدامی جهت رساندن پیام حمایت و پشتیبانی عراقی ها از ملت بحرین توصیف کرد.

** سید طاهر الموسوی عضو دبیرخانه جمعیت اسلامی الوفاق روز گذشته نزدیک منزلش در روستای الدراز منطقه سکونت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه بازداشت شد.

** نیروهای امنیتی و پولیس عربستان و رژیم بحرین بامداد دیروز با هجوم به منزل شیخ عیسی قاسم عده زیادی را بازداشت کردند.
بحرین چند سالی است که به دلیل تشدید اختناق و تبعیض اجتماعی و نبود آزادی بیان از سوی رژیم آل خلیفه با قیام مردمی و عدم مشروعیت حکومت مستقر در این کشور روبرو است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است