تحولات ترکیه در سه شنبه دوم جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۵    ۱۳۹۶/۳/۲ کد خبر: 133536 منبع: پرینت

** بینالی یلدریم و دیمیتری مدودوف نخست وزیران ترکیه و روسیه دیروز در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه در شهر استانبول دیدار و از امضای بیانیه مشترکی در خصوص لغو محدودیت ها و ممانعت های تجاری بین دو کشور خبر دادند.

** رزمایش نیروی دریایی ترکیه با نام 'گرگ دریا 2017' از صبح با حضور یگان های مختلف دریایی و هوایی ارتش ترکیه؛ همچنین جنرال خلوصی آکار رییس ستاد کل ارتش ترکیه، یگان های فرماندهی و 21 وابسته نظامی خارجی از 19 کشور مختلف در آب های دریای مدیترانه آغاز شد.

** شعبه مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته دادستانی عالی استانبول در ادامه روند تحقیقات در مورد کودتای نافرجام 15 جولای سال گذشته ترکیه، حکم بازداشت 144 نفر را در شهرهای مختلف این کشور صادر کرد.
نیروهای پولیس استانبول در پی صدور این حکم طی عملیاتی همزمان در مناطق مختلف شهر 20 نفر را دستگیر کردند و عملیات برای دستگیری سایر متهمان در 40 استان دیگر ترکیه ادامه دارد.

** نوریه گولمن و سمیح اوزاکچا 2 معلم ترکیه ای که پس از ابلاغ حکم اخراج خود به اتهام مشارکت در کودتا و همکاری با گروه گولن، از 75 روز پیش تاکنون در اعتصاب غذا به سر می برند؛ دستگیر شدند.
مقامات ترکیه در این مدت بارها از آن ها خواستند که اعتصاب غذای خود را بشکنند، اما برای بازگشت به کار آن ها هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است