تحولات فلسطین در سه شنبه دوم جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۳    ۱۳۹۶/۳/۲ کد خبر: 133535 منبع: پرینت

** جنبش جهاد اسلامی فلسطین از مردم غزه خواست تا با برگزاری تظاهراتی در محکومیت اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در نشست ریاض، بر مشروعیت و حق خود در مقاومت در برابر تروریسم صهیونیستی همانند اسرای قهرمان فلسطینی تاکید کرده و از پایداری آن ها حمایت کنند.
مردم فلسطین در غزه شامگاه دوشنبه در اعتراض به سفر دونالد ترامپ به سرزمین های اشغالی تظاهرات کردند و پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی و تصاویر نتانیاهو و ترامپ را به آتش کشیدند.

** فلسطینی ها در نوار غزه امروز با برپایی تظاهراتی علیه حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در کرانه باختری، اظهارات وی که مقاومت را تروریسم خوانده بود، به شدت محکوم کردند.
هانی الثوابته یکی از رهبران 'جبهه مردمی برای آزادی فلسطین' طی سخنانی با بیان این که ما امروز برای حمایت از اسرا تا تحقق کامل خواسته هایشان، تظاهرات می کنیم، به رژیم صهیونیستی درباره ادامه سیاست های نژاد پرستانه خود علیه اسرا هشدار داد.

** دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا طی سخنانی در یک موزه یهودی در فلسطین اشغالی تاکید کرد که کابینه وی همواره از رژیم صهیونیستی دفاع خواهد کرد.
وی در این موزه که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و سایر مسوولان صهیونیستی نیز در آن حضور داشتند، دو طرف اسراییلی و فلسطینی را به عقب نشینی از برخی مواضع خود برای دستیابی به سازش و اتخاذ تصمیم های دشوار در این راستا فراخواند.

** محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در بیت لحم، اشغالگری و شهرک سازی در سرزمین فلسطین را به عنوان مشکل اصلی ذکر کرد.
وی پس از دیدار با ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت: ما خواهان پیمان صلح تاریخی بین فلسطین و اسراییل (رژیم صهیونیستی) هستیم و با شما (ترامپ) برای غلبه بر تروریسم همکاری می کنیم.

** نظامیان رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را به ضرب گلوله در خیابان 'هرتسل' در شهر نتانیای اشغالی به شهادت رساندند.

** هیات رسیدگی به وضعیت اسرای فلسطینی اعتصاب غذا کننده از صلیب سرخ جهانی خواست تا پیگیر وضعیت و سرنوشت مروان برغوثی فلسطینی محبوس در زندان انفرادی الجلمه رژیم صهیونیستی باشد.
این هیات اعلام کرد که همه طرف ها از وضعیت برغوثی و سلامت جان وی به خصوص که از نوشیدن آب نیز امتناع کرده، نگران هستند و کاملا از وی بی خبرند.

** به گزارش یک منبع امنیتی در وزارت داخله غزه، حکم اعدام سه نفر از جاسوسان رژیم صهیونیستی که در ترور 'مازن فقها' اسیر آزاده فلسطینی دست داشتند، صبح امروز به اجرا در آمد.
در همین حال کمیساریای حقوق بشر فلسطین از صدور حکم اعدام این سه جاسوس وابسته به رژیم صهیونیستی انتقاد و آن را غیر قانونی خواند.

** ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه رسمی خود در توییتر با انتشار تصویری از نیروهای حزب الله لبنان، اذعان کرد که حزب الله دایما خود را علیه اسراییل تجهیز و آماده می کنند و تاکنون ندیده ایم که حتی یک روز از این روند در امور دفاعی خود توقف داشته باشند.

** عکس سلفی گرفتن 'اورین حزان' عضو کنیست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا هنگام ورود به فرودگاه بین المللی بن گوریون خشم نتانیاهو را برانگیخت.
این عضو کنیست رژیم صهیونیستی که سلفی گرفتن با ترامپ را برای خود و ترامپ لحظه ای تاریخی خوانده است! به ترامپ گفته که به او 'ترامپ اسرائیل' می گویند و می خواهد با وی عکس سلفی بگیرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است