تحولات عراق در سه شنبه دوم جوزای 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۱    ۱۳۹۶/۳/۲ کد خبر: 133533 منبع: پرینت

** سید عمار حکیم در نشست اعضای شورای استان و استاندار بغداد و جمعی از نمایندگان فراکسیون ایتلاف ملی در پارلمان عراق، از بیانیه پایانی اجلاس ریاض که در آن به جمهوری اسلامی ایران و گروه های مقاومت اسلامی تهمت تروریسم زده اند، به شدت انتقاد کرد.
رهبر ایتلاف ملی فراگیرترین مجموعه سیاسی اختیار دار دولت و بزرگ ترین فراکسیون پارلمان عراق، ضمن درخواست واکنش دولت عراق نسبت به این اقدام، گفت که بیانیه پایانی اجلاس ریاض بدون اخذ نظر عراق و برخی کشورها تنظیم شده است.

** ابوعلی البصری مسوول عملیات الحشد الشعبی در عراق، هدف اجلاس آمریکایی – عربی ریاض را تخریب گروه ها و جریان های مقاومت اسلامی در منطقه دانست و تاکید کرد که این اجلاس که به بهانه مبارزه با تروریسم شکل گرفته در حقیقت عین تروریسم است و علیه کسانی که صادقانه با تروریسم می جنگند، موضع گرفته است.

** دو رزمناو عراقی که در پی اشغال خاک کویت توسط صدام حسین رییس جمهوری اسبق عراق در بندر اسپتزیای ایتالیا به همراه خدمه اش به مدت 26 سال متوقف مانده بودند، شب گذشته به سوی عراق بازگشتند.
اشغال کویت در سال 1990 به دست صدام حسین و نخستین جنگ خلیج فارس در سال 1991، این دو رزمناو 50 متری را که در آن زمان تا دندان مسلح بودند، در بندر اسپتزیا در شمال غرب ایتالیا بلوکه کرد.

** نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) امروز شهر القیروان در 90 کیلومتری غرب موصل را از اشغال عناصر گروه تروریستی داعش آزاد کردند.
با پاکسازی عناصر گروه تکفیری- تروریستی داعش در القیروان پرچم عراق بر فراز ساختمان های اصلی این شهر برافراشته شد.

** جبار اللعیبی وزیر نفت عراق در نشست خبری مشترک با همتای سعودی اش در بغداد، از موافقت کشورش به تعهدات خود در خصوص کاهش تولید نفت بر اساس توافق کشورهای عضو اوپک برای 9 ماه دیگر تا مارس 2018 خبر داد.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی سال 2016 در وین، پس از گذشت هشت سال برای نخستین بار با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است