تحولات ترکیه در یکشنبه 31 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۹    ۱۳۹۶/۲/۳۱ کد خبر: 133434 منبع: پرینت

** نشست وزرای خارجه سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه با حضور وزرای امور خارجه کشورهای ترکیه، آذربایجان، روسیه، آلبانی، اوکراین، یونان، بلغارستان، رومانی، ارمنستان، صربستان، مولداوی و گرجستان به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تشکیل این سازمان در استانبول آغاز به کار کرد.
توسعه زیرساخت راه های زمینی برون مرزی، دریایی و انرژی و گسترش روابط کشورهای عضو و نیز موضوعات مربوط به بخش های انرژی تجدید پذیر، فناوری سبز، توسعه کسب و کارهای بزرگ و متوسط، افزایش ظرفیت ادارات محلی و صادرات کشورهای منطقه در این نشست 2 روزه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

** 2 عضو گروه تکفیری داعش امروز در حال آماده شدن برای اقدام تروریستی، در جریان درگیری با ماموران امنیتی شهر آنکارا پایتخت ترکیه کشته شدند.
در پی تلاش نیروهای اطلاعاتی پولیس و اعزام ماموران به محل اقامت این دو نفر در آنکارا، هر دوی آن ها قبل از هر اقدام تروریستی به هلاکت رسیدند.
از محل استقرار این تروریست ها چندین قبضه سلاح و بمب های دستی کشف و ضبط شده است.

** سرپیل کمال بای عضو حزب دموکراتیک خلق های ترکیه (ح.د.پ) در پی اخراج و سلب عضویت فیگن یوکسک داغ رهبر قبلی از مجلس ملی ترکیه، روز شنبه در مجمع فوق العاده حزب دموکراتیک خلق های ترکیه از سوی اعضای این حزب به عنوان رهبر جدید شاخه بانوان این حزب انتخاب شد.
فیگن یوکسک داغ و صلاح الدین دمیرتاش رهبران همتراز این حزب نیز که هم اکنون در زندان به سر می برند، در پیام جداگانه ای به این مجمع سیاسی، خواستار همراهی و همکاری حزب جمهوری خواه خلق ترکیه و حزب وطن در رسیدن به دموکراسی و حقوق برابر مردم در ترکیه شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است