تحولات سوریه در یکشنبه 31 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۴    ۱۳۹۶/۲/۳۱ کد خبر: 133431 منبع: پرینت

** یک عامل انتحاری با هدف قرار دادن یکی از مقرهای گروه تروریستی احرارالشام در منطقه تل الطوقان استان ادلب سوریه و اقدام به انفجار خود و موتور سیکلتش، سبب کشته شدن چهار تن و زخمی شدن دهها نفر شده است.

** روسیه می گوید که حادثه خان شیخون سوریه جعلی و با هدف بی اعتبار کردن دولت این کشور طراحی و برنامه ریزی شده و برپایه یک گزارش نیز فیلم نجات آسیب دیدگان واقعه را گروه های فیلمبرداری خبرگزاری رویترز و الجزیره در طول چهار روز تهیه کرده اند.
از سوی دیگر ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، هم می گوید که شواهد انکارناپذیری وجود دارد که ساختگی بودن حادثه خان شیخون را اثباتمی کند و نشان می دهد که ادعاها در این باره بی اساس است.
به تازگی رسانه های خبری، اعتراف های یک عضو سابق گروه های مخالف مسلح دولت سوریه را منتشر کرده اند که در آن گفته شده حادثه خان شیخون ساختگی بوده تا دولت سوریه را در آستانه مذاکرات روسیه و آمریکا بی اعتبار کند.

** ارتش سوریه روز شنبه بر منطقه راهبردی 'سد الزلف' در شرق السویدا و نزدیکی مرزهای اداری صحرای سوریه در استان ریف 100 کیلومتری دمشق مسلط شد.
نیروهای ارتش سوریه 50 کیلومتر مربع از این مناطق را که پیش از این در تسلط جیش احرارالعشائر و جیش اسود الشرقیه از زیرمجموعه های ارتش آزاد را پاکسازی کردند.

** بنا بر اعلام بشرالصبان استاندار دمشق،‌ یکهزار و 76 تروریست و خانواده های آن ها در قالب سومین گروه از توافق میان دولت و تروریست ها برای خالی شدن برزه از سلاح و افراد مسلح، این محله را به مقصد استان ادلب ترک کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است