حلیم: عدالت، یکی از دلایل بقای دولت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۴    ۱۳۹۶/۲/۳۱ کد خبر: 133422 منبع: پرینت

کنفرانس عدالت، انکشاف پایدار و حکومتداری خوب امروز یکشنبه 31 ثور 96 در کابل با حضور مقامات بلند پایه دولتی از جمله معاون دوم رییس جمهور، رییس دادستانی کل، نمایندگان شورای ملی و نمایندگان موسسات خصوصی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، یوسف حلیم، رییس دادگاه عالی کشور در این مراسم گفت: عدالت به معنای توازن، تعادل و قرار گرفتن هر چیز در جای خود و دادن حق به صاحب حق است و از مشخصه های نظام های انسانی است که در آن همه اعم از انسان های غنی و فقیر، رییس و مرووس، سیاه و سفید برابر و یکسان هستند.

حلیم گفت: عدالت یکی از دلایل بقای دولت و بی عدالتی از عوامل اصلی فنای دولت ها شناخته می شود. اگر سرمایه گذار و تاجر احساس ناامنی کند، عدم اعتماد وی به آینده کاری، موجب کاهش سرمایه گذاری و بی ثباتی در نظام می شود.

رییس دادگاه عالی، نهادهای کشفی، تحقیق و قضا را به همکای میان یکدیگر و مبارزه مشترک علیه فساد اداری دعوت کرد و افزود: تقرری ها در این بخش ها باید با رعایت ضوابط بر روابط، احترام حدود صلاحیت های قانونی هر نهاد و جلوگیری از سرگردانی اصحاب دعوی باشد تا اعتماد سرمایه گذاران نسبت به اجراییات نهادهای عدلی و قضایی افزایش یابد.

وی افزود: تلاش در راستای تامین عدالت و اجرای قوانین رسالت خطیری است که بر عهده ارگان های عدلی و قضایی گذاشته شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس دادگاه عالی
کنفرانس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است