ارگ، جنرال مراد را در برابر تاجیکان قرار می دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۶/۲/۳۱ کد خبر: 133414 منبع: پرینت

در وزارت داخله کشور چه می گذرد و ایتلاف اتمر، عبدالله، امرالله صالح چه می کنند؟

چندی روزی است در این وزارت تغییر و تبديلی ها صورت پذیرفته که اکثر تاجیک تباران با پس زمینه مقاومت را در بر می گیرد. هیچ جای شک نیست که این وزارت سهمیه همان مردم مقاومت گری است که بخشی از قدرت را با زور تحویل ریاست بلاتکلیف اجرایی دادند اما این ریاست در برکناری ها اگر نقش علنی ندارد اما با سکوت خود این روند مقاومت ستیزانه را تایید می کند.

از سویی دیگر ماجرا بر می گردد به شبه "وزارت نظامی مربوط امرالله صالح" که در برکناری ها و نشانه گیری های افراد نقش برجسته دارد. حداقل در لایحه وظایف این شبه وزارت چنین آمده است و منطقی هم می نماید اما اتمر در یک بازی هوشمندانه بار دوش خود را چون مهره ای شطرنج از وزارت دفاع برچیده و به وزارت کشور می آورد.

مراد علی مراد که بیشترین تهدید برای وزرای پشتون وزارت دفاع محسوب می شد و از سیر تا پیاز این وزارت را می دانست و بلد بود با تمام شایستگی اش برای این وزارت بدون اینکه بداند به وزارت داخله آورده می شود تا از این پس او را رو در روی تاجیک تباران قرار بدهند!

من در این چند روز دیدم که دوستان مرتب تصاویر جنرال ظاهر را نشر یا باز نشر می کنند و می نویسند: ظاهر ظاهر، فلان و فلان بود اما نمی پرسند مگر می شود بدون هماهنگی اتمر کسی را برکنار یا تعیین کرد؟ مگر ممکن است در این برکناری ها شبه وزارت امرالله صالح نقش نداشته باشد؟ مگر می شود زیر ریش وزیر عبدالله تغییر و تبدیلی ها انجام شود که اکثر مقاومت گران را در بر می گیرد اما عبدالله بی خبر باشد؟

مردم ما را چه می شود و چرا از شهامت پرسشگری ما روز به روز کاسته می شود؟ چرا اتمر راکتیار را با افراد مسلح او می آورد اما جنرال دوستم را غیر مستقیم تبعید می کند؟ چرا با طرح اتمر و خیانت همسنگران پیشین احمد ضیا او را این چنین منزوی می کند؟

چرا امثال ظاهر خانه نشین می شوند اما جنرال های 99 ساله پشتون تبار با هماهنگی اتمر فاجعه 209 شاهین را رقم می زنند و آب از آب تکان نمی خورد؟ تا کی می خواهید سرتان را زیر برف نموده " حب الوطن" را پارسی بدانید و در برابر برتری طلبی و فاشیزم سکوت اختیار کنید؟

شفیق سیه پوش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال مراد
تاجیک
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   تاجکها با برادران هزاره هم دین وهم زبان خود هیچ وقت مشکلی نخواهند داشت
بلکه دوشا دوش با یک ایتحاد قوی بدون کدام تعصب سمتی زبانی مذهبی برای مبارزه خود با دشمنان ساخته بافته پشتون ها پاکستانی ها وغربی هاتا آخرین رمق حیات ادامه میدهیم.
"خراسانی"

>>>   من هیچ وقت منکر تفرقه افکنی وشیطنت پشتونها وبخصوص سران انها نیستم .اما سوال بزرگ من این است.
راه حل برای مقابله با این دسیسه ها چیست ؟؟؟
من فکر میکنم راه حل این مسئله ایجاداتحادو اعتماد بین اقوام غیر پشتون است واین اعتمادواتحاد میسر نمیشود جز اینکه فرهنگ همگرایی وهم زیستی وپذیرش همدیگر وهمچنین فراهم کردن این زمینه که در وزارت خانه ها وادارات که در دست اقوام غیر پشتون است سهم گیری نباشد وبلخصوص تاجیکها که ادعا دارند در بین دیگر اقوام غیر پشتون اکثریت دارنداقوام هزاره وازبک را سهیم کنند.چرا که انان بودند که زمینه بی اعتمادی را فراهم کردند وتا قدرت داشتند دیگر اقوام را فریب دادند و سهمی برایشان قائل نشدند .

>>>   خدایا اینها عقل دارند؟؟؟؟؟// بالای خود شاهدی میګویند

>>>   خدابر هم قوم برزگ عقل شعور بدهد که جنگ ده هفتادراتکرار نکند

>>>   از خدا بترسید تفرقه اندازی نکنید.روی اغراض شخصی ملت را تباه نکنید.نابودی تان نزدیک است. خداوند یار حق است.غارت گری وچپاوالگری تان از حد گذشت.

>>>   جنرال مراد بخاطر دو هدف به وزارت داخله منصوب شده:
۱. با تاجک ها مواجه شود و در گیر ودار آنها از آب گل آلود ماهی مراد تفرقه اندازی بدست آید.
۲. یا به شکلی که سایر معینان ارشد وزارت داخله به نسبت بی کفایتی به بهانه بروز کدام حادثه امنیتی که یک روال معمول گشته از کار بر کنار و بد نام شود. همین دو هدف در( طاق فکر )مهندسی شده است. زمان ثابت خواهد کرد کاش این یادداشت در همین سایت باقی میماند تا این پیشبنی را عملاٌ می دیدیم .

>>>   مشکل اساسی اقوام تاجک،هزاره،ازبیک نیست مشکل حاد وغیرقابل حل قوم پشتون است که یکی فرمانروای میکند دیگری بنام های مختلف وهشی گری، وطن فروشی وتمام جهالت زاده همین مردم است.

>>>   جنرال مراد یک شخصیت ملی است ما تاجک ها وتمام ملت به وی احترام داریم هر کس خدمت واقعی به وطن ومردمش نماید تاج سر کل ملت است.
موفق باشی مراد صاحب
آریائی تبار از کاپیسا

>>>   هاها....ههههههه، تبلیغات اشکاراکه شما علیه قوم صبور و شجاع و غمدیده پشتون میکند زا لحاظ قانوی و دینی جرم است و ضد انسانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است