نور: اعضای جمعیت مانند موریانه یکدیگر را می خورند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۶/۲/۳۰ کد خبر: 133353 منبع: پرینت

مهمترين نكات سخنرانى جنرال عطامحمد نور در مراسم يادبود شهيد محسنى در كابل:

- ياد خاطرات شهيد محسنى چون عيار بود و به وطن عشق داشت.

- تا كی برای عزيزان مان سوگوارى كنيم؟ همه شكايت داريم چرا كشته می شويم و نابترين های مان را از دست می دهيم؟ چرا وضعيت را درست مديريت نكنيم؟ اميدوارم حرفهايم به كسانی که در مجلس حاضر هستند، برنخورد چون من رک و راست حرف می زنم. اگر مدير خوب باشيم كی می تواند جنگ نيابتی را در كشور بياورد؟

- همه از حاكميت مطلق حكومت شكايت دارند. چرا خود ما يک تيم نشويم و در هر دور خود ما قوى و منسجم پيش نرويم؟ من، ضيا مسعود، ولی مسعود، داكتر عبدالله، قانونی و بقيه وقتى تصميم جداگانه بگيريم، چه گونه حق طلبی كنيم؟ من به قانونی صاحب يک بار گفتم زودتر به كدام تان من سرباز شوم؟ ما صف واحد مَی خواهيم. هيچ كدام ما برتر از يکديگر نيستيم. هر كسی خوب كار می كند از او بايد حمايت كنيم.

- در جمعيت كنگره برگزار می كنيم و يالا هر كسی بيشتر توانمندی داشت مديريت كند. چرا حزبی كه 60 سال قدمت دارد و بهترين چهره ها را دارد، قدرت و ملت دارد ولی انسجام ندارد؟

- هر كسی كه دعوای تاج و تخت می كند، رقيبش تنها جمعيت است و بس.

- طالبان امروز چهار بخش شده اند. نقطه خطرناک داعش جور شده در شمال است. هليكوپتر در ساحات شان وارد می شود و كمک می كند. جنگ نيابتی جريان دارد. هزاران مردم ما قربانی می شوند و دولت هيچ برنامه ای در اين مورد ندارد.

- اين جنگ رابطه با اقتصاد و رقابت دارد. اگر دولت توجه نكند شمال به سوريه تبديل می شود. جنگ سنی و شيعه را به راه می اندازند. من در جنگ دخالت كنم ميگن قابل قبول نيست. من هم نمی توانم با چشمان خود قربانی شدن فرزندان مان را ببينم.

- نمی شود همه رييس جمهور و رهبر شويم. قهرمان و استاد شهيد را داشتيم به عنوان رهبران. امروز شبيه موريانه يکديگر را می خوريم. بايد منسجم شويم.

- با تمامی احزاب قوی بايد يک صف واحد تشكيل بدهيم. شمال در آتش می سوزد. اين چه آتشی است كه فقط برای سوختن ملت ما ساخته شده است؟ جوابش را بايد همه شما كه دعواي رهبری می كنيد بدهيد.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطا محمد نور
حزب جمعیت
نظرات بینندگان:

>>>   این گـژدم خیلی خود بین است ، ماوشما دزد هستیم غصب کردیم اختلاس کردیم حالا باید منتظر حساب باشیم

>>>   حرف ها خوب ولی بک سوال بی پاسخ ماند است ار استاد عطا محمد نور
زمانبکه مزار شربف به تصرف طالبا ن مزدورقرار گرفت
همه به تالقان ذریعه طیاره آن 32 تشریف اورد وشما کجا رفتید اگر بیادم مانده باشئ به دبی رفیتید از ساحه مقاومت که هیچ پرواز به دوبی صورت نمیکرفت شما چطور رفیتیدکدام اشخاص شماره کمک کرد این ابن سوال پاسخ خودر دارد ........
نجرابی از سپاه مقاومت

>>>   کوتاه ونغزبود اماآیا متوجه اشتباهات تان درحین قدرت تان شدید یانشدید اگرشدید که خوب است اگرنشدید بازهم تنبیه میشوید.بااحترام

>>>   بخاطرحرس دنیا یکدیگررامیخورید شماها دین خودرادربرابر چرک دینا درقمارباخته اید منتظرذلالت بیشترباشید
چرامبارزه شما درظاهربنام اعلای کلمت الله است ودرباطن مبارزه شما برضد قوم پشتون وبرای تجزیه افغانستان عزیز بوده واست

>>>   حرف های خوب است جمعیت باید به خود بیاید البته برای بقای حزب خود وبالاخره برای بقای هر یک خود. در بی اتفاقی نابودی است و در اتفاق کامیابی. نمونه اش بریدن ضیا مسعود از جمعیت بود که نتیجه اش را بسیار زود دید این خود پند عبرت است کسیکه از آن پند نمیگیرد همان حالت که ضیا مسعود به آن مواجه شد مواجه میشود. وخاصتاٌ که شرایط روز به روز برای تضعیف جمعیت سازمان دهی می شود.

>>>   کسانی که به دیگران طعنه میدهند جز بازتاب عقده های شان چیزی دیگری نمیتواند باشد. هر شخصی که وطن خود را دوست دارد باید آزردگی های سابق را فراموش کرده و صادقانه با کسانی که حالا برای آرامش و آبادی وطن و مردم کار میکنند همنظر و همکار شود.اگر مجاهد وطندوست با روشنفکر وطندوست همکار نشود هیچگاه نمیتوان وطن و مردم را ازینکه بدبختی نجات داد.

>>>   کسانی که به دیگران طعنه میدهند جز بازتاب عقده های شان چیزی دیگری نمیتواند باشد. هر شخصی که وطن خود را دوست دارد باید آزردگی های سابق را فراموش کرده و صادقانه با کسانی که حالا برای آرامش و آبادی وطن و مردم کار میکنند همنظر و همکار شود.اگر مجاهد وطندوست با روشنفکر وطندوست همکار نشود هیچگاه نمیتوان وطن و مردم را ازین بدبختی نجات داد.

>>>   والی محترم حزب جمعیت ۶۰سال قدامت ندارد ،دوباره کمی فکر کن وسخن نیک ات را تصیع کن ،وشما ها بخاطراندوخته های هنگفت تان یگدیگر به شکل موریانه از هم متلاشی میکنید ،آرایش شما ریب وزینت دنیای شده ،کوشش کنید به خود آید ،همه تان خود را بزرگان خوب میدانید در حقیقت اشتباه میکنید وپی چیزی دیگر روان هستید ،خود را نجات بدهید وخداوند. را فراموش نکنید.
عبدالله ریحان

>>>   به من چیزی نمانده بنویسم!
برادران حقبین تاجک حقیقت ګبته است!
اوغو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است