کویت تسلیحات جدید هوایی از آمریکا می‌خرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۳    ۱۳۹۶/۲/۲۹ کد خبر: 133307 منبع: پرینت

دولت کویت در راستای تلاش برای تقویت توانمندی های نظامی نیروهای هوایی این کشور، تسلیحات جدید هوایی از آمریکا خریداری می کند.

به گزارش روز پنجشنبه نشریه الرای، مجری این طرح کمپانی 'لاکهید مارتین ' آمریکا است و کویت به موجب قرارداد امضا شده، سامانه موشکی جدید 'سنایپر' را برای استفاده از آن در جنگنده های 'هورنت' خریداری خواهد کرد .
این گام کویت همزمان با دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در آستانه سفر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به منطقه انجام می شود.

همزمان خالد جارالله معاون وزیر امور خارجه کویت در گفتگو با خبرنگاران همکاری های نظامی کشورش با آمریکا را راهبردی خواند و گفت: کویت از زمان جنگ دوم خلیح فارس و آزاد سازی این کشور از نیروهای رژیم سابق بعث عراق، تا به امروز، سلاح هایی به ارزش 25 میلیارد دالر از آمریکا خریداری کرده و مذاکره بر سر نهایی کردن قرارداد 11 میلیارد دالری ادامه دارد.

این مقام مسوول کویتی همچنین افزود: نیاز به سلاح های جدید یک امر قطعی است و کویت به خرید هواپیماهای جنگی 'یوروفایتر' از ایتالیا نیز ادامه خواهد داد و با توجه به تحولات پیچیده منطقه و لزوم آماده باش نیروهای امنیتی کویت برای مقابله با چالش ها، این سلاح ها خریداری می شود.
این کشور همچنین چندی پیش طی قراردادی نظامی چند بالگرد نظامی فرانسوی خریداری کرد.

کویت اعلام کرده که این قرارداد شامل خرید 24 فروند چرخبال سنگین از نوع کاراکال از فرانسه می باشد.
دولت فرانسه از بالگردهای کاراکال برای حمل و نقل نیروهای ویژه نظامی استفاده می کند.
کویت همچنین در نظر دارد از فرانسه خودروهای زرهی و قایق های گشت دریایی به ارزش یک و نیم میلیارد یورو خریداری کند. با این وجود حجم خرید تسلیحاتی کویت از برخی کشورها در حوزه خلیج فارس همچون عربستان و امارات متحده عربی کمتر است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کویت
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است