عضو پیشین شورای ولایتی فاریاب از زندان گریخت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۶/۲/۲۸ کد خبر: 133273 منبع: پرینت

يک عضو پيشين شورای ولايتی فارياب که دوسال قبل، به اتهام قتل يک جوان به ١٢سال حبس محکوم شده بود، با همکارى قوماندان امنيه پيشين اين ولايت، از زندان فرار کرده است.

به نقل از پژواک، سمونوال حاجی سردار مدير عمومی زندان فارياب گفته است که انگار توخی به هدايت جنرال عبدالنبی الهام قوماندان امنيه پيشين اين ولايت غرض معاينه به شفاخانه افغان- ترک ميمنه فرستاده شده بودکه در مسير راه از نزد محافظين فرار نموده است.

وى گفت که يک شب پيش از اين رویداد، انگار توخی با يکی از زندانيان مشاجره کرده و به صورتش جراحت کوچک وارد شده؛ همان شب عبدالنبی الهام قوماندان امنيه اسبق با انگار در محبس خصوصی ديدار نموده است.

عبدالنبى الهام در زمانيکه اين عضو پيشين شوراى ولايتى از زندان فرار کرد، قوماندان امنيه ولايت فارياب بود اما صبح روز سه شنبه 26 ثور مل پاسوال دلاورشاه بعوض وی به حيث قوماندان امنيه فارياب معرفى گرديد.

یک منبع که نخواست نامش گرفته شود مدعى است که احتمال دارد در بیرون کردن و فرار انگار توخی از زندان میمنه، حزب اسلامی نقش داشته باشد؛ زیرا پیش از زندانی شدنش، طی مکتوبى از جانب شورای مرکزی حزب اسلامی به عنوان مسوول ولایتی در فاریاب معرفی شده بود؛ اما موصوف بنابر ملحوظاتى، نتوانست رسماَ به فعالیت آغاز کند. منابع رسمى حزب اسلامى، تاکنون اين موضوع را رد و يا تاييد نکرده اند.

انگار توخی پسر بلقیس توخی عضو مجلس سنا در دور قبلی است که به عنوان نماینده کوچی ها عضویت شورای ولایتی را کسب کرده است.

انگار توخى، پيش از اين ازسوى نهادهاى امنيتى به همکارى با مخالفان مسلح نيز متهم شده بود .

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای ولایت فاریاب
زندان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است