دفاع از پناهندگان با نمايندگی های سياسی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۷    ۱۳۹۶/۲/۲۸ کد خبر: 133271 منبع: پرینت

بر اساس قوانين نافذه كشور و وزارت خارجه جمهورى اسلامى افغانستان، مسوولیت دفاع از اتباع افغانستان بدوش نمايندگی هاي سياسي مي باشد. بر همين اساس جنرال قونسلگرى افغانستان در استانبول يك هيات را جهت تحليل و بررسى همه جانبه قضيه رويداد شب يكشنبه 14 و 15 ماه مى تعيين نموده و به محل حادثه فرستاد.

تيم مسوول بعد از ارزيابى و مجالس مختلف كه با مسوولين درجه اول شهر استانبول داشتند، در نتايج ابتدایی خود دريافتند كه ساعت 11 شب يک گروه از جوانان به شمول افغانستانی ها، پاكستانی ها و سوری ها در يكى از جاده هاى به نام محله سلطان غازى شهر استانبول باعث اذيت و آزار دختران تركى گرديده و به دختران تركي حمله ور مي شوند، دختران محله به خاطر دفاع از خود مجبور به سر و صدا مي شوند تا مردم محل به كمک آنها بشتابند. بعد جوانان آن محل به دفاع از دختران تركی مى پردازند كه در نتيجه درگيری يک جوان به قتل مى رسد. گزارشگر طب عدلى آن جوان را ترک كرده و تثبيت كرده است كه توسط اين افراد خارجی بدون مدرک كشته شده است.

در نهايت وضعيت در محله ياد شده متشنج شده كه بعد از مداخله پوليس تعداد از متهمان دستگير گرديده و در مورد شناسايی قاتل اصلی تحقيقات ادامه دارد. بر اساس اظهارات باشندگان محل و افسران پوليس مظنونين كاملا در حالت نشه بودند كه در رابطه با اين حادثه بيشتر از سه صد اتباع خارجى از كشور هاى مختلف دستگير و در بازجويي پوليس قرار دارند. البته در ميان بازداشت شدگان يك تعداد از جوانان افغانستان كه فاقد اسناد قانونی و به شكل قاچاق داخل خاك تركيه گرديده، قرار دارد.

قابل ياداوري است كه در اين حادثه چندين تن از خارجيان به شمول افغانستانی ها در برخوردهای فیزيكی جراحت سطحی برداشته اند. متاسفانه همچو خبرهاى بى بنياد و شريك ساختن تصاوير و ويديوهاىی كه اصلا به اين قضيه ارتباط نداشته باعث نارامى و افسردگى همه افغانستانی ها شده و اميدوارم هموطنان ما بدون ارایه كدام ثبوت و اسناد به همچو خبر ها اصلا توجه نكنند.

اين نمايندگي به زودترين فرصت بعد از تكميل تحقيقات پوليس و اداره مهاجرت گزارش مفصل حادثه را با وزارت خارجه و رسانه هاى محترم
شريک خواهد ساخت.

جنرال قونسلگری جمهوری اسلامی افغانستان، استانبول


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجران افغانستان
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است