30 هموطن تحت نظر پولیس ترکیه قرار گرفتند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۶/۲/۲۸ کد خبر: 133270 منبع: پرینت

شمار کشته شدگان رویداد استانبول روشن نیست اما 30 تبعه کشور تحت نظارت پولیس قرار دارند.

در اعلامیه ای که سفارت افغانستان در ترکیه در صفحه رسمی خود منتشر کرده آمده است که بر اساس معلومات جنرال قونسلگری جمهوری اسلامی افغانستان دراستانبول، اداره مهاجرت ترکیه از کشته شدن یک تبعه افغانستان خبر داده و اداره پولیس استانبول اظهار داشته است که تحقیقات در این زمینه در جریان است و تعدادی هم در این رویداد دستگیر شده اند. پولیس استانبول از هویت مقتول چیزی نگفته است.

در اعلامیه آمده است که تا اکنون 300 تن از اتباع سوری، 200 تن از اتباع پاکستانی و 30 تن از اتباع افغانستانی که اسناد قانونی نداشته اند در پی این حادثه تحت نظارت پولیس قرار گرفته اند.

هر چند که ادعای کشته شدن 4 تبعه افغانستان در حادثه صورت گرفته است ولی سخنگوی ولایت استانبول از کشته شدن دو نفر اطلاع داده و گفته است که یکی از کشته شدگان از اتباع ترک و یک تن دیگر تا هنوز هویتش تثبیت نشده است.

رسانه های ترکیه گزارش می دهند که درگیری میان مهاجران وشهروندان ترکیه در استانبول پس از کشته شدن یک جوان ترک از سوی دسته ای از پناهجویان سوری و افغانستانی آغاز شدند.

بتازگی تصویرهایی از استانبول ترکیه در شبکه های اجتماعی پخش شده اند که نشان می‌دهند چند جوان ترک بر مهاجران حمله می کنند و بر سر و صورت این مهاجران با چاقو می کوبند.

وزارت خارجه افغانستان روز چهارشنبه 27 ثور 96 اعلام کرد که حکومت افغانستان موضوع درگیری میان مهاجران و شهروندان ترکیه در شهر استانبول را بگونه جدی بررسی خواهد کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استانبول
حمله بر مهاجران
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است