رفتار نژادپرستانه با زن سیاهپوست در آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۳    ۱۳۹۶/۲/۲۸ کد خبر: 133255 منبع: پرینت

خدمه شرکت هواپیمایی "امریکن ایرلاینز" با یک مسافر سیاهپوست رفتار نژادپرستانه‌ای داشتند.

دو زن که با یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی "امریکن ایرلاینز" سفر کرده بودند اعلام کردند که خدمه هواپیما با یکی از آنها رفتار نژادپرستانه‌ای داشته است.


"رین بالدوین" که یک شهروند آمریکایی-آفریقایی است به همراه دوست سفیدپوستش از ایالت کنتاکی آمریکا به شارلوت در کارولینای شمالی پرواز داشت که با رفتار ناشایست خدمه هواپیما مواجه شد.


بالدوین 2 بلیت معمولی هواپیما خریداری کرده بود و سپس هر دوی آنها را به بلیت "درجه یک" ارتقا داد. اما زمانی که این دو زن سوار هواپیما شدند، خدمه هواپیما زن سیاهپوست را به انتهای هواپیما بردند و در مقابل به زن سفیدپوست اجازه دادند روی صندلی‌های "درجه یک" بنشیند!


بالدوین گفت: رفتار خدمه این هواپیما بسیار نژادپرستانه بود. من تاکنون چنین حس بدی را در کل زندگی‌ام تجربه نکرده بودم. خدمه هواپیما حتی به پرسش های من هم بی‌توجه بودند. با وجود اینکه نصف هواپیما خالی بود، آنها مرا به صندلی‌های آخر بردند.


خدمه هواپیما به بالدوین گفته بودند که در صورتیکه صندلی کافی در قسمت "درجه یک" باشد، او می تواند به این قسمت منتقل شود؛ اما اجازه ندارد در این قسمت منتظر بنشیند و باید به انتهای هواپیما منتقل شود.


این نخستین بار نیست که خطوط هوایی آمریکا چنین رفتار نژادپرستانه‌ای را از خود نشان می دهند. ماه گذشته هم یکی از خدمه هواپیما بخاطر چنین رفتار مشابهی با یکی از مسافران از سمت خود معلق شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نژادپرستان آمریکا
آفریقایی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است