قابل توجه دانشجویان کشور در هند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۲    ۱۳۹۶/۲/۲۷ کد خبر: 133239 منبع: پرینت

هیچ تعللی در ارایه‌ خدمات به دانشجویان افغان در ممبیی صورت نگرفته است.

چند روز قبل شماری از دانشجویان افغانستان در شهر ممبیی هندوستان، از عدم همکاری کنسولگری افغانستان با شهروندان افغانستانی و مخصوصا انتقال تابوت شمس‌الرحمان سروری دانشجوی افغانستانی که در اثر حادثه ترافیکی فوت کرده بود شکایت کردند.

من نکاتی از شکایت‌های دانشجویان را برای رساندن به مسوولان وزارت خارجه نشر کردم. روز گذشته صحبتی که با جناب محمد امان امین جنرال کنسول افغانستان در ممبیی داشتم، ایشان از تلاش‌ها و همکاری همیشگی کنسولگری افغانستان در ارایه‌ خدمات به شهروندان کشور صحبت کرده و تاکید کرد که در روند رسیدگی و انتقال تابوت شمس‌الرحمان سروری به کابل نیز خدمات لازم را انجام داده اند.

محمد امان امین با رد گفته‌های دانشجویان که از عدم همکاری کارمندان کنسولگری در رسیدگی به نیازها به عنوان نمایندگی سیاسی کشور شاکی بودند گفت: دروازه کنسولگری افغانستان به روی همه مراجعین روزانه باز است و به تمامی موارد قانونی و خواست مراجعین رسیدگی می‌شود‌.

در همین حال جنرال کنسول کشور در ممبیی هند می‌گوید که اخيرا از رياست فرهنگی وزارت خارجه نامه‌ای به آنان رسیده است كه موسسه تحصلي ISBM را فاقد اعتبار يك نهاد علمي و رسمي اعلام کرده اند.

امین می‌افزاید: از آنان خواسته شده است که اسناد اين موسسه و ساير موسساتي‌ كه در دولت هند ثبت و راجستر نباشد، تصديق ننمايد که بقیه اسناد قانونی و نیازهای اداری دانشجویان افغانستانی به طور حسن انجام می شود.

مختار وفایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانشجویان افغانستان
هند
نظرات بینندگان:

>>>   موضوع دانشجویان افغانی درهند اکنون به یک مسخره بازی تبدیل شده است . محصل افغان یعنی گدایگر که گویا هند بالاثر خیرات ملت خود آنهارا به اصطلاح تربیت می دهند. ما سالهای اول که به یونیورستی شارده امدیم. بخاطر که سرپرست محصلین یک استاد بود وبا محیط تعلیمی هندوستان آشنا آنقدر عزت میدادند که ماخود رانمی شناختیم ما کیها استیم لیکن بیاید اکنون حالت مار ببنید درشارده سگ اهمیت دارد لیکن محصل افغان نه بخاطرکه کسی درسفارت وجود ندارد از حالت زارمحصلین باخبرشوند. پس با یدگفت که حالت دانشجویان افغان درهند ازهرلحاظ قابل تشویش است. روزانه یک جنایت از محصل افغان در اخبارات هند به نشر می رسد ودلیل اش آنکه درقونسلی دربمبمی در سفارت هند در دهلی کسانی بخاطرکارهای محصلین موظف اند که خود شان تا دیروز همین بدبختی ها چون مسایل زبانی ، سمتی و تنظمی را سرپرستی می کردند چون میرویس بلخی؛ مردی بنام اخوندزاده، حامد چکه چور ده های دیگر که بدون قوم باری و سمت بازی کاری دیگر نداشتند. وقتی محصل به سفارت مراجعه می کند کسی تحویل نمی گیرد سرپرست بخش فرهنگ اصلا زبان فارسی ساده بلد نیست فقط خداوند به دادما برسد وبس .
شریف دانشجوی افغان درهند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است