حکومت در حق مهاجرین خود کوتاهی می کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۸    ۱۳۹۶/۲/۲۶ کد خبر: 133182 منبع: پرینت

پناهجویان افغانستانی، در بسیاری از کشورها در وضعیت بسیار بدی به سر می برند و مسوولیت حکومت است تا برای حل چالش های آنان دست به کار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شاه حسین بحر، عضو مجلس نمایندگان، در خصوص علت مهاجرت های افغانستانی ها به دیگر کشورها و بازگشت دادن اجباری آنها از کشورهای میزبان بیان داشت: یکی از مشکلاتی که بیشتر باعث مهاجرت افغان ها به دیگر کشورها می شود نبود کار و بیکاری در افغانستان است. متاسفانه کشورهای میزبان، بدون کمترین توجهی به قوانین بین المللی و تعهداتی که به افغانستان و مردم افغانستان داده اند این مهاجران را رد می کنند و به صورت اجباری باز می گردانند.

وی افزود: حکومت افغانستان هم هیچ عکس العملی در برابر این اوضاع نشان نداده است که مذاکره کنند و این اوضاع را بهبود بخشند. در حالیکه وزارت خارجه و وزارت مهاجرین این مذاکرات را باید داشته باشد، چرا که این مهاجرین از مرگ و بیکاری و اقتصاد بد و جنگ فرار کرده اند. پس حکومت برای مهاجرین کوتاهی می کند.

بحر، می گوید: از یک طرف هم کشورهای اروپایی این شرط را برای افغانستان گذاشته اند که اگر مهاجرین افغانستان به کشور خود برنگردند کمک ها به افغانستان قطع می شود و از جانبی هم می گویند که ما نمی توانیم این را تشخیص دهیم که کسانیکه از افغانستان به اروپا می آیند، هراس افکن هستند و یا مردم عادی و این موضوع برای ما خطرناک است. در اینجا باید گفت که حتی جنگی که در افغانستان است، ریشه داخلی ندارد و مردم افغانستان هیچ وقت نمی توانند هراس افکن شوند. این هراس افکن ها، صادراتی کشورهای همسایه های دور و نزدیک ما است که به افغانستان، وارد می شوند در حالیکه مهاجرین افغانستان که از اینجا به اروپا می روند اگر هراس افکن باشند جرات رفتن به آنجا را نخواهند داشت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است