پیروی از شیوه اروپایی در انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۶/۲/۲۶ کد خبر: 133173 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات می گوید، این کمیسیون با حکومت و جامعۀ جهانی مصروف رای زنی است تا از شیوه بهتر الکترونیکی در انتخابات آینده را استفاده کند.

به تازگی حکومت وحدت ملی از بهر جلوگیری از تقلبات و تخلفات انتخاباتی، برای الکترونیک سازی انتخابات دست و پا کرده اند و مدیران تازۀ کمیسیون های انتخاباتی مطالعات شان را روی شیوه های ممکن سازی انتخابات الکترونیکی که در اروپا و آسیا استفاده شده است را به بررسی گرفته اند.

به نقل از آریانا نیوز، امام محمد وریماچ منشی کمیسون انتخابات می گوید، “هند، کوریای جنوبی، اروپا و امریکا مورد مطالعه هستند که یکی از آن طریقه ها انتخاب شود.”

یوسف رشید، رییس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه می گوید: “بیسوادی به یک سطح بالا است و ممکن است مردم از آن استفاده نتوانند، این فرصت تقلب را فراهم می کند.” کمیسیون انتخابات تامین امینت مراکز رای دهی و نیز بودجه را دو پیش شرط کلیدی برای برگزاری انتخابات پارلمانی را در سال روان می داند.

وریماچ می گوید، “زمانگیر شدن هماهنگی ها و نبود بودجه سبب تاخیر در کارهای ما شده و ما منتظر هستیم که این دو گزینه فراهم شود، تا کارهای دیگر خود را به پیش ببریم.”

منابع به آریانانیوز می گویند که بهترین گزینه برای برگزاری انتخابات پیشرو شیوه اروپایی است که این ماشین های برقی می تواند شفافیت را در انتخابات تامین کند.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات افغانستان
انتخابات پارلمانی
نظرات بینندگان:

>>>   از خود هیچ کدام ابتکار ندارید غیر چشم امید تان به کشور های خارج است
آقای شرم ازقندز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است