مجلس برای وزیران جدید صندوق رای اعتماد نمی گذارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۳۹۶/۲/۲۶ کد خبر: 133157 منبع: پرینت

اعضای مجلس نمایند‎گان فیصله کردند تا زمانیکه حکومت به جای هفت وزیرسلب صلاحیت شده، چهره‎های تازه را معرفی نکند، برای نامزد وزیران دفاع ملی، معادن و نفت و کار و امور اجتماعی، صندوق نخواهند گذاشت.

به نقل از طلوع، عبدالرووف ابراهیمی، رییس پارلمان در نشست روز دوشنبه گفته است که حکومت سندهای سه نامزد وزیر را به مجلس نمایند‎گان فرستاده است اما بر بنیاد خواست‎ نمایند‎گان، تا زمانیکه حکومت برای وزارت‎های دیگر که وزیران آن سلب صلاحیت شده‎اند، چهره‎های تازه را معرفی نکند، برای این نامزدان صندوق نمی گذاریم.

حکومت به تازگی سندهای طارق شاه بهرامی نامزد وزارت دفاع ملی، نرگس نهان نامزد وزارت معادن و فیض الله ذکی نامزد وزارت کار و امور اجتماعی را به شورای ملی فرستاده ‎و قرار بود هیات اداری مجلس نمایندگان روز دوشنبه درباره‎ زمان معرفی و گذاشتن صندوق رای برای آنان تصمیم بگیرد.

مجلس نماینده‎گان، سال گذشته‎، وزیران خارجه، فواید عامه، تحصیلات عالی، معارف، ترانسپورت و هوانوردی و مخابرات را بدلیل عدم مصرف بودجه‎ وزارت های مربوطه‎‏ شان کمتر از 70 درصد، رد صلاحیت کرد و حکومت نیز تاکنون بجای وزیران سلب شده، افراد جدیدی را پیشنهاد نکرده است.

گفتنی است در کنار هفت وزارت که وزیران آن سلب صلاحیت شده اند، وزارت های اطلاعات و فرهنگ و سرحدات و اقوام و قبایل نیز از چند ماه بدینسو از سوی سرپرست وزیران اداره می‎شوند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
وزیران
نظرات بینندگان:

>>>   درین نظام وجود پارلمان ضرورتی ندارد آقای اشرف غنی خود همه کاره
و دکتاتور بی عدیل است .
م. زمین بوس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است