والی بغلان، در یک کلمه والی نیست
بارها از آدرس ها تهدیدها صورت می گیرد اما تا امروز اقدام جدی و کار ساز برای تامین امنیت بغلان انجام نشده است و در تامین امنیت شاهراه ها عملیات ها ناکام می ماند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۱    ۱۳۹۶/۲/۲۵ کد خبر: 133120 منبع: پرینت

والی ولایت بغلان مانع عملیات ها می شود و عملا نیروها را از ساحه دند غوری و دند شهاب الدین می خواند و اجازه عملیات نمی دهد. والی بغلان، در یک کلمه والی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان، (afghanpaper)، رحمان سخی زاده، استاد دانشگاه در برنامه "محور" درخصوص وضعیت ناامن بغلان گفت: تهدید ها در شاهراه های بغلان در حد بسیار گسترده وجود دارد.

سخی زاده می گوید: بارها از آدرس ها تهدیدها صورت می گیرد اما تا امروز اقدام جدی و کارساز برای تامین امنیت بغلان انجام نشده است و در تامین امنیت شاهراه ها عملیات ها ناکام می ماند.

این استاد دانشگاه بیان می کند: تعریف مسوولین از تامین امنیت شاهراه این است که فقط بتوانند سر و صداها و فیرهایی را که می شود را برای چند دقیقه تا چند روز خاموش کنند و با این تصور پیش می روند و گزارش می دهند که شاهراه امن و امان است و افراد می توانند تردد کنند. درحالیکه باید روشن کنند که این افراد از کجا تمویل می شوند و از کدام مسیر تا اینجا می رسند تا به مساله به صورت بنیادی رسیدگی شود و عملیاتی صورت بگیرد که در خور نیروهای امنیتی باشد.

وی در خصوص نتایج عملیات هایی که انجام می شود اظهار می کند: تهدیدها در حدی است که رفع آن با تغییر فرمانده صورت نمی گیرد. پس از هلاکت والی نام نهاد طالبان و ده ها مقام طالب تصور بر این بود که فردای آن روز بیرق دولت در ساحات دند غوری و دندشهاب الدین بلند شود اما خاموشی تمام حاکم بود!

سخی زاده در همینباره افزود: اسناد در ریاست اجرایی موجود است که والی ولایت بغلان مانع عملیات ها می شود و عملا نیروها را از ساحه دند غوری و شهاب الدین می خواند و اجازه عملیات نمی دهد. والی بغلان، در یک کلمه والی نیست و معنایش این است که حکومت مرکزی نسبت به سطح مدیران در بغلان توجه لازم را هیچگاه انجام نداده است که این مشکل تنها در بغلان نیست.

این باشنده بغلان می گوید: تمام برنامه ها و پلان های امنیتی به گونه ای تنظیم می شود که اکثرا مسایل نمادین و حرکت های تظاهری را در بر می گیرد تا اینکه برای ریشه کن کردن طالبان باشد.

سخی زاده افزود: طالبان در چندکیلومتری شهر بغلان هستند و عملا آدرس خانه های آنان را امنیت ملی کشور و امنیت ملی بغلان دارد و از تمام مراکز فعالیت ها و هماهنگی هایشان و راه های تجهیزشان باخبر هستند و در شاهراه دوشی 140 نفر از حکومت به نام اربکی و 300 نیروی خیزش مردمی وجود دارد اما نمی فهمم که هدف از این تشکیلات چیست!!

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
لغمان
ناامنی
نظرات بینندگان:

>>>   والی بغلان از افراد طالبان و اشرف غنی است.

>>>   شما نمیدانم از جکومت مرکزی چه توقع دارید هرچه والی انجام میدهد نمیتواند بدون تفاهم حکومت مرکزی باشد آیا وقتیکه دند غوری توسط شه شجاع ثانی کلاب منگل به معامله گرفته شد جکومت مرکزی چه عکس العملی نشان داد چس نتیجه میگیریم که اینجا معمایی وجود دارد که بزرگان بغلان وسایر مناطق شمال باید در برار چنین حاکمیت قدعلم مدنی انجام دهند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است