صحبت های رییس اجرایی در نشست شورای وزیران
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۶/۲/۲۵ کد خبر: 133111 منبع: پرینت

نشست شورای وزیران امروز در کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان، (afghanpaper)، امروز دوشنبه 25 ثور 1396، داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور در صحبت‌های مقدماتی خود در آغاز نشست شورای وزیران جمهوری اسلامی افغانستان چنین گفت: به بدخشان رفتیم و از خط اول نبرد و فتح ولسوالی زیباک دیدن کردیم. قهرمانی و قربانی نیروهای مسلح در بازپس‌گیری ولسوالی زیباک قابل قدر است. طالبان و تروریست ها درپی این حمله متحمل خسارات جدی شده‌اند. نهادهای حکومتی موظف اند تا در بازسازی این ولسوالی به صورت عاجل اقدام نمایند.

عبدالله در این خصوص ادامه داد: در هنگام سقوط ولسوالی زیباک، نیروهای امنیتی به خصوص قطعات خاص و کماندو در یک شرایط سخت به منطقه اعزام شده‌اند اما تلفات سنگینی را به طالبان وارد کرده‌اند. این بزرگترین عملیات منصوریِ طالبان در شمال بود که با شکست مواجه گردید. مردم ولایت بدخشان برای مقابله با طالبان در کنار نیروهای امنیتی در یک صف واحد قرار دارند.

وی افزود: سرک بهارک-اشکاشم را در سفر به بدخشان با تعدادی از وزیران کشور افتتاح کردیم. این سرک نقش مهمی در رشد اقتصادی بدخشان٬ افغانستان و هم‌گرایی منطقه‌ای دارد و افغانستان را به کشورهای منطقه وصل می‌کند. در اینجا جا دارد که از کمک‌های بلاعوض چین برای افغانستان تشکر و قدردانی ‌کنیم.

رییس اجرایی، در خصوص این شاهراه می گوید: این شاهراه ترانزیتی افغانستان را به سرحد چین و تاجیکستان وصل می‌کند که از طریق آن فرصت کلان اقتصادی و تجارتی در کشور فراهم می‌گردد. اهمیت اقتصادی شاهراه ترانزیتی بهارک-اشکاشم در سطح ملی محسوس خواهد بود. امیدواریم که کار آن قبل از موعود تعیین شده به اتمام برسد.

وی، از برگزاری سمپوزیم زنان نیز آگاهی داده و گفت: چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی زنان افغان تحت عنوان «زنان پیام‌آوران صلح» به منظور توانمندسازی آنان افتتاح گردید که در آن از کشورهای مختلف اشتراک کردند.امیدواریم که نتایج این سمپوزیوم ما را در راستای تحقق تعهدات حکومت وحدت ملی برای رشد زنان کمک کند.

رییس اجرایی، در ادامه صحبت های خود از اشتراک در مراسم بزرگ‌داشت از سالروز تولد ملکۀ بریتانیا خبر داد. این مراسم روز یکشنبه در مقر سفارت بریتانیا در کابل برگزار شده بود، رییس اجرایی کشور از روابط کابل_لندن به نیکویی یاد کرده و خواهان گسترش روابط میان دو کشور شده است

دستور کار نشست امروز شورای وزیران جمهوری اسلامی افغانستان از این قرار بوده است:
1. گزارش امنیتی؛
2. گزارش وزارت اقتصاد پیرامون نتایج و تصاویب جلسات کمیته‌های توسعه‌ای ولایت‌ها طی ربع اول سال مالی 1396؛
3. گزارش کمیسیون موظف در مورد مشکلات ریاست محابس؛
4. مسوده پالیسی بخش ترانسپورت زمینی و هوایی؛
5. طرح اجرایی شدن برنامه تطبیقی موافقتنامه چابهار؛
6. گزارش هیئت مختلط پیرامون تاسیس گمرگ در مرکز ولایت زابل؛
7. قطعنامه و برنامه کاری تطبیق توافقنامه چهارمین کنفرانس بین‌المللی آب؛
8. گزارش تحقق مصوبات سال 1395 شورای وزیران جمهوری اسلامی افغانستان؛
9. و موضوعات متفرقه.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای وزیران
رییس اجرایی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است