اگر جنگ نبود، میلیون ها دختر، داکتر و انجینیر می شدند
شمار زنان محروم از ثبات، سه برابر مردان محروم از ثبات و تعلیم ندیده است که علت عمده آن جنگ تحمیلی است، اگر جنگ و خشونت نمی بود میلیون ها دختر این سرزمین داکتر، انجینیر، نرس و فعال در اجتماعات می بودند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۶/۲/۲۵ کد خبر: 133109 منبع: پرینت

چهارمین سمپوزیم زنان افغان و پیام آوران صلح امروز دوشنبه 25 ثور 96 ، در ارگ ریاست جمهوری با حضور شماری از مقامات از جمله بانوی اول، وزیر خارجه، وزیر زنان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان، (afghanpaper)،داکتر محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در این مراسم در خصوص اهمیت صلح گفت: صلح و آرامش حیاتی ترین خواسته مردم و اساسی ترین نیاز آنان است.

رییس جمهور، صلح با حزب اسلامی گلبدین حکمتیار را یک گام بزرگ در راه صلح خواند و بیان کرد: برای رسیدن به صلح داشتن اراده، نیت و رعایت قانون از پیش شرط های صلح است و یک اصل اسلامی است که بدون نیت درست نمی توان کار درست انجام داد.

وی افزود: هر چند که درک واقعبینانه و تشخیص درست از وضعیت یکی دیگر از پیش شرط های صلح است اما اگر نیت، اراده و درک واقعبینانه وجود داشته باشد ولی فرآیند صلح با قانون سازگاری نداشته باشد بازهم نتیجه آن جز ناکامی نخواهد بود و قانون اساسی کشور مهم ترین سند و میثاق وحدت ملی، هویت ملی و حقوق اساسی مردم است.

داکتر غنی گفت: بدون هیچ تردیدی صلح واقعی زمانی تحقق و دوام می یابد که مردم افغانستان زن و مرد حقوق اساسی خود را مصون از تعرض احساس کنند و به حقوق خود نایل شوند و تعهد مطلق داریم که تنها در چهارچوب قانون اساسی و حفظ حقوق مردم به صلح پایدار برسیم. چنانچه خوشبختانه پیروان دینی هستیم که در آن انسان ها به جنس اول و دوم تقسیم نشده اند. بلکه مرد و زن از حیثت کرامت انسانی مساوی و در یک درجه و یکجا معرفی شده اند.

رییس جمهور، مهم ترین علت بی عدالتی جنسیتی را دوام یافتن جنگ و ناامنی گفت و اظهار کرد: شمار زنان محروم از ثبات، سه برابر مردان محروم از ثبات و تعلیم ندیده است که علت عمده آن جنگ تحمیلی است. اگر جنگ و خشونت نمی بود میلیون ها دختر این سرزمین داکتر، انجینیر، نرس و فعال در اجتماعات می بودند.

وی، نامگذاری سمپوزیم زنان افغان پیام آوران صلح را در حقیقت لبیک گفتن به رهنمودهای اسلامی و تداوم بخشیدن به عنعنات ملی گفت و از زنان کشور و اشتراک کنندگان مراسم خواست تا پشنهادها و نظریات شان مشخص شان را در خصوص صلح تدوین و به دولت عرضه کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
سمپوزیم زنان
نظرات بینندگان:

>>>   میلیونها دختر کم است! باید می گفت ده هال میلوین دختر داکتر و انجینیر می شدند!!

>>>   ثبات نه بلکه سواد اصلاح گردد

>>>   تو خود عامل جنگ استی اشرف غنی
تو بین پشتون و بقیه تفرقه می اندازی

>>>   "اگر ". جاهد" نمی بود، میلیون ها دختر، داکتر و انجینیر می شدند"
پس بر .....

>>>   افسوس به حال این نوابغ!
خدا اینها را بشرماند! ما که دیپلوم لیسانس بدست وظیفه نمی یابیم! اګر میلیونها می بود باز چی؟ بیشرم هستید!

>>>   چقدر خنده دار است.
رییس جمهور افغانستان،فقط مثل بی سواد های افغانستان که همیشه میگویند که بچیم با داکتر شو و یا انجنیر،فقط پشت داکتری و انجنیری را گرفته است.
در حالی که در قرن بیست و یکم صد ها شغل و کار و حرفه از بخش های تولیدی صنعتی گرفته تا تولیدات زراعتی و بخش خدمات وجود دارد.
در دیگر کشور ها دولت هایشان پروگرام های درسی شاگردان زا مطابق نیاز بازار آزاد آماده میکنند،تا بعد از فراغت در رشته های مختلف زمینه کار برایشان مهیا شود،اما در افغانستان اگر از رییس جمهور اش بپرسی که چند شغل و وظیفه را میشناسی و جهت کاریابی میلیون ها مردم تحصیل کرده و با سواد و بی سواد چه کاری انجام دادی،شاید هیچ جواب نداشته باشد.
جای نهایت شرم است که افغانستان با چنین یک رییس جمهور بی کفایت سر و کار دارد.

>>>   اگرجنگ نبود مثل تو انسان نما را کجا امریکا تا به ریاست جمهوری میرساند۰ این ...هر روز یک فکاهی جدید میگوید۰

>>>   غنی، اگر جنگ نمیبود تو در همو امریکا میماندی و تمام روز شاگرد های کالچ سرت ریشخدی کرده هنوز هم دیوانه ات میکردند در آنجا ها مثل تو چولر معلم های کالج زیاد هستند

>>>   بلی من با گفته های آقای غنی موافقم زیرا که اگر جنگ نمی بود به تنها هزاران دختر داکتر و انجنیر بلکه تمامی 35 ملیون نفوذ کشور عقل دار میشد که امروز موریانه واری همدیگر را خورده راهیستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است