مهم ترین خواست زنان افغان، صلح و امنیت است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۶/۲/۲۵ کد خبر: 133108 منبع: پرینت

مهم ترین خواست زنان افغان، صلح و امنیت در کشور است و از همه رهبران سیاسی، متنفذین، علما و رسانه ها می خواهم تا برای حفظ و تقویت همسویی، وحدت ملی و ثبات کشور دلسوزانه تلاش نمایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان، (afghanpaper)، امروز دوشنبه 25 ثور 96 دلبر نظری وزیر زنان، در مراسم چهارمین سمپوزیم زنان افغان و پیام آوران صلح در ارگ ریاست جمهوری ایراد سخن کرده و گفت: جای بسی افتخار است که امروز در جمع شما حضور دارم. از همه برگزار کنندگان چهارمین سمینار بن المللی زنان افغان، پیام آوران صلح، مخصوصا از ابتکارات و تلاش های همیشگی رولا غنی بانوی اول کشور و همچنان از وزارت محترم خارجه در راستای حمایت و پیشرفت وضعیت زنان صمیمانه قدردانی می کنم.

وی افزود: خوشحال هستم که مساله زنان در راس برنامه های ملی و بین المللی قرار داشته است. چرا که با این کار زمینه افزایش مشارکت زنان، در صلح و امنیت، پایان دادن به خشونت، فراهم می گردد. همایش امروز نقش بسیار مهمی در تشویق و پیشرفت زنان کشور داشته، امیدوارم که نتایج این سمینار باعث سهم گیری و مشارکت بیشتر زنان در عرصه های مختلف مخصوصا صلح و امنیت گردد.

نظری، در خصوص نقش مهم زنان در ارتباط با صلح بیان داشت: برگزاری سمینارها نشان دهنده عزم و اراده دولت، حکومت و مسایل زنان است. حکومت توجه دارد که بدون نقش زنان در پروسه صلح، نمی توان به راهکارها و مشکلات جامعه، دست یافت. صلح از نیازهای اولیه زندگی، انسانی است. بدون صلح، دست یافتن به توسعه پایدار، امری ناممکن می باشد. دین مبین اسلام، که خود داعیه دار صلح جهانی، بوده، تاکید بر صلح و زندگی مسالمت آمیز انسان ها باهمدیگر دارد. امری که در آیات قرآن کریم، روشنی داشته و توسط بزرگان دین، نیز تاکید شده است. صلح نه تنها پرهیز از خشونت نیست بلکه پذیرش دیگران، احترام به تفاوت ها و آزادی و عدالت اجتماعی وبرابری حقوق است. صلح آرامشی است که در آن همه شریک هستند. صلح اخلاق و رفتاری است که همه آنها از خانواده تا اجتماع و بالاخره در سطح کشور رعایت گردد.

وزیر زنان، ادامه داد: وزارت زنان نیز هم اکنون در حال احیا و ساختن پالسی مشارکت زنان در تحکیم صلح بوده تا زمینه حضور بیشتر و موثر زنان را در توسعه صلح، فراهم نمایند. مهم ترین خواست زنان افغان، صلح و امنیت در کشور است و از همه رهبران سیاسی، متنفذین، علما و رسانه ها می خواهم تا برای حفظ و تقویت همسویی، وحدت ملی و ثبات کشور دلسوزانه تلاش نمایند. زنان افغان، دوشادوش مردان برای تحکیم صلح و آینده بهتر مبارزه کرده و هرگز از تلاش دست برنمی دارند تا با حضور زنان و نقش آنان، شاهد افغانستانی آرام، مترقی و مرفه باشیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سمپوزیم
زنان افغان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است