فرمان رییس جمهور در مورد توزیع تذکره الکترونیک(سند)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۸    ۱۳۹۶/۲/۲۵ کد خبر: 133107 منبع: پرینت

اشرف غنی رییس جمهور کشور فرمان توزیع تذکره های الکترونیکی را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان، (afghanpaper)، امروز دوشنبه 23 ثور 96، دفتر مطبوعاتی معاون دوم رییس جمهور طی خبرنامه ای دقایقی قبل اعلام کرد که رییس جمهور غنی رسما در مورد روند توزیع تذکره الکترونیکی و نظارت این پروسه ملی از جانب معاونت دوم ریاست جمهوری و رییس اجرایی حکومت وحدت ملی فرمان صادر کرد.

در این خبرنامه آمده است: این فرمان که به منظور تسریع در روند صدور تذکره الکترونیک صادر شده است موضوعاتی چون مرجع تطبیق برنامه توزیع تذکره الکترونیک، تطبیق پلان عملیاتی، تفتیش امور مالی و اجرایی، ایجاد کمیته رهبری، تامین شفافیت در پروسه استخدام و مکلفیت و گزارش دهی برنامه توزیع تذکره الکترونیک را در شش ماده در بر می گیرد.

براساس این فرمان، اداره مرکزی ثبت احوال نفوس مسوول تطبیق برنامه توزیع تذکره الکترونیک می باشد، وزارت داخله، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و وزارت مالیه موظف شده اند که تجهیزات و وجوه مورد نیاز این اداره را تامین نمایند. همچنین رییس جمهور بر اساس این فرمان، نظارت از تطبیق این پروسه ملی را به کمیته ای تحت رهبری سرور دانش معاون دوم رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت وحدت ملی و با عضویت مشاور رییس جمهور و نهادهای ذیربط سپرده است.

در این فرمان تصریح شده است که از این پس تفتیش امور مالی و اجرایی اداره مرکزی ثبت احوال نفوس به یکی از نهادهای معتبر بین المللی تفتیش سپرده می شود. همچنین پلان عملیاتی مرحله آزمایشی توزیع تذکره الکترونیکی در ظرف 90 روز پس از صدور این فرمان رییس جمهور، عملی می گردد.

براساس این فرمان تمام ادارات دولتی مکلف اند که در زمینه تطبیق این پروسه همکاری همه جانبه نموده و اداره مرکزی ثبت احوال نفوس از پیشرفت روند کار و استفاده موثر از منابع مالی این برنامه، به ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری و وزارت مالیه گزارش بدهد.


فرمان توزیع تذکره های الکترونیکی

فرمان توزیع تذکره های الکترونیکی

فرمان توزیع تذکره های الکترونیکی



کد(10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تذکره الکترونیکی
شناسنامه برقی
نظرات بینندگان:

>>>   عالیست! (تثبیت دقیق هویت ملی شهروندان)، اگر این فرمان به درستی تطبیق گردد، همه هویت های غصب شده و پنهان شده در سایۀ هویت های غاصب، به اصلیت خود خواهند رسید و اگر چنین هم نشود، باز هم هویت اصلی بعضی اقلیت ها پایمال خواهد شد.

>>>   خوب، اما چه اعتمادی وجود دارد که تذکره تابعیت به پشتون های آنطرف مرز توزیع نگردد؟
ع.قادری/شهرداری کابل

>>>   نمیدانم درمناطق نا امن چی قسم تذکره توزیع خواهد شد فکرنمیکنم که توزیع شود

>>>   آقای سرورخان دانش دراین حکومت خوب کارش جور است
یادم هست که برای او درپست وازرت رای اعتماد ندادند ولی امروز خوب پست را بدست آورده است
هرکی آب ازدم شمشیرخورد نوشش باد.
ع

>>>   زنده باد اوغو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است