تردد افراد مشکوک، تاکتیک جدید دشمن در شمال است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۲    ۱۳۹۶/۲/۲۴ کد خبر: 133085 منبع: پرینت

توانمندی مخالفین در حدی نیست که بر شمال غلبه کنند و این ترددها، تاکتیک جدید مخالفین برای نشاندن افراد خود در نقاط مختلف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان، (afghanpaper) ، عثمان شیرزی، فعال جامعه مدنی دربرنامه "همگام" در خصوص رفت و آمد افراد مشکوک در بغلان گفت: وضعیت شمال و شمال شرق و بخصوص بغلان بسیار نگران کننده است و افراد مجهول الهویه در آدرس های مختلف جابجا می شوند که نگرانی عمیق برای مردم بغلان ایجاد کرده است.

شیرزی، درباره اینکه این افراد به نام کارگر به شمال می آیند می گوید: اگر یک محاسبه کوچک هم بکنیم در بغلان و صفحات شمال به قدری کارگر زیاد است که هر روز مردم تا چاشت بیکار می مانند و واقعیت این است که معلوم نیست این افراد از کجا می آیند ودر ساحه ها جابجا می شوند و احتمال بسیاری وجود دارد که اینها برای پیوستن به صف مخالفین آمده باشند.

این فعال جامعه مدنی افزود: توانمندی مخالفین در حدی نیست که بر شمال غلبه کنند و احتمالا این ترددها، تاکتیک جدید مخالفین برای نشاندن افراد خود در نقاط مختلف باشد.

شیرزی می گوید: زمانیکه از افراد مشکوک و مجهول الهویه تحقیق می شد، آنان نام بیشتر ولایت های شمال و نام منطقه ای قصد سفر به آنجا را داشتند، نمی دانستند و بیشتر به زبان اردو صحبت می کردند و احتمال قوی وجود دارد که آنها باشندگان کشور نباشند.

وی، درباره عدم حمایت درست حکومت در تامین امنیت بغلان اظهار می کند: آنچنانی که مردم از دولت پشتیبانی کردند، دولت از مردم پشتیبانی نکرده است. در همین لحظه تعداد زیادی برای تامین امنیت ساحه های خود، اعلام آمادگی کرده اند اما متاسفانه مهمات و امکانات برایشان وجود ندارد. سلاح ها را خودمان می خریم و در برابر دشمن جنگ می کنیم.

شیرزی با بیان اینکه دولت باید از مردم بغلان پشتیبانی کند افزود: شرایط طوری شده است که مردم کاملا امیدشان را از اشرف غنی و عبدالله از دست داده اند. مردم بغلان با جان خود بازی می کنند و روزی نیست که کودکی کشته و زخمی نشود اما نتیجه تمام این مقاومت ها هیچ بوده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بغلان
ناامنی
نظرات بینندگان:

>>>   این افراد تروریست های چندین ملتی استند که به همکاری ISI, CIA و حلقات در حکومت افغانستان از پاکستان انتقال و در مناطقی از شمال افغانستان جابجا میشوند تا در صورت سقوط دادن جبری و دستوری ولایات شمال همین افراد دست به دزدی و چور و چپاول دارایی دولت و مردم منطقه زده و سلاح بدست میآورند و بعدن در جنگ های نیابتی امریکا و پاکستان جهت جهادغربیها به آسیای میانه میروند تا دهشت وحشتناک را به آن مناطقی آرام جهان انتقال دهندو کشور های منطقه را به چالش بکشند. قلندر شاه از کابل

>>>   نگذارید این وحشی ها را تریاک و طالب باهم فرق ندارند۰
پشتونها از طالب تکنوکرات خلقی اوغان ملتی تا گلبدینی همه باهم فرق ندارند۰

>>>   استراتیژی نهایی امریکا و متحدانش در افغانستا واقعآ گسترش تروریزم انتقال آن به شمال و در کل ناامن ساختن مرز های روسیه میباشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است