احزاب آلمان خواستار تشدید بازجویی‌ها از پناهندگان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۱    ۱۳۹۶/۲/۲۴ کد خبر: 133057 منبع: پرینت

فراکسیون احزاب دولتی آلمان خواستار بازجویی‌های بیشتر از پناهندگان به منظور مقابله با تهدیدات تروریستی شدند.

به گزارش هفته نامه "اشپیگل"، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات می خواهند بار دیگر پناهجویان را بیشتر در معرض بازجویی سازمان های اطلاعاتی قرار دهند. به زعم این احزاب پناهجویان باید قدرتمندانه تر توسط سازمان های اطلاعاتی مورد بازجویی قرار گیرند.

هفته نامه "اشپیگل" این خبر را با استناد به ارزیابی نهایی فراکسیون های احزاب دولتی در کمیسیون تحقیق پارلمانی درباره جاسوسی های آمریکا منتشر کرده است.

در این درخواست همچنین به مساله ستاد بازجویی پرداخته شده است که توسط سازمان اطلاعات امنیت آلمان اداره می شد و تا زمان بسته شدن آن در سال 2014 از 200 تا 300 پناهجو در سال بازجویی کرده بود. در برخی موارد کارکنان سازمان های اطلاعاتی آمریکا در این مکان بدون حضور مقامات آلمانی از پناهندگان بازجویی می کردند. این مساله به انتقادهای شدیدی منجر شد.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات در گزارش منتشر نشده ای اعلام کرده اند که بسته شدن این مرکز بازجویی حدود سه سال پیش قابل درک بود اما با توجه به شمار بالای پناهندگانی که از مناطق بحرانی به آلمان می آیند شرایط تغییر کرده است.

بر این اساس باید از همه منابع استفاده شود تا اطلاعاتی درباره تهدیدات تروریستی، تجارت انسانی و مسیرهای مهاجرت به دست آید.

فراکسیون های احزاب دولتی بر این عقیده اند که اشتیاق بسیاری از پناهندگان برای حمایت از سازمانهای امنیتی آلمانی بسیار بالا است. این آمادگی باید در آِینده مورداستفاده قرار گیرد.

مرکز بازجویی از پناهندگان در سال 1958 تاسیس شد. سال های طولانی در این مرکز که توسط سازمان اطلاعات امنیت آلمان اداره می شد پناهندگان و مهاجران مورد بازجویی قرار می گرفتند. بعد از پایان جنگ جهانی اهمیت این مرکز کاهش و شمار کارکنان آن کم شد.

در نوامبر سال 2013 دولت آلمان این مساله را برای اولین بار رسما تایید کرد که این مرکز بازجویی توسط سازمان اطلاعات امنیت آلمان اداره می شود و حدود شش ماه بعد این سازمان منحل شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
پناهندگان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است