ابراهیمی: همه اتفاقات گذشته را فراموش کنند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۳۹۶/۲/۲۴ کد خبر: 133046 منبع: پرینت

اظهارات صالح، خلاف منافع ملی کشور است و این گفته‎ها به روند صلح آسیب خواهد زد.

عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان در نشست روز شنبه (23 ثور) در واکنش به اظهارات اخیر امرالله صالح از گلبدین حکمتیار می گوید که "مجلس باید آجندای ملی خود را به ملت افغانستان باید داشته باشد و نباید آجنداهای تنظیمی و شخصی خود را روی دست بگیریم که این به مردم افغانستان کمک نمی‏کند".

رییس مجلس نمایندگان از نهادهای مدنی، سیاسی و شهروندان کشور می خواهد که آنچه را که در چند دهه گذشته رخ داده است، فراموش کنند.

عبیدالله بارکزی، عضو مجلس نمایندگان نیز گفته است که " مردمان کوچک با دهن کوچک؛ گپ کلان نزنند به این خاطر، به خود شخصیت جور نکنند چند روپیه‎ی خارجی‎ها برایشان داده، بگویند که فلانی چنین گفته. ما همه باشند‌گان این خاک هستیم و همه مساوی حق داریم".

امرالله صالح روز گذشته در مراسمی در ولایت کاپیسا، گفته بود که با روند صلح درکشور مخالف نیست اما طرز استقبال حکومت از گلبدین حکمتیار انتقاد برانگیز است چراکه وی شریک نبردها و کشتار شهروندان در 17سال گذشته است و همچنین در سخنرانی هایشایش از قربانیان جنگ یاد نکرده که این عمل توهین به قربانیان جنگ است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ابراهیمی
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   همه باید فراموش کنند .
نه فقط مردم بیچاره وبدبخت.اشرار وجنگسالاران باید برای این کار از گذشته خود عبرت گرفته نه تنها به ان ابراز افتخار نکنند بلکه با شرمندگی برای جبران ان دست از قدرت طلبی ومنافع شخصی بردارند.

>>>   عبیدالله بارکزی که سر و کارش با انتحاری ها قاچاق مواد مخدر و جلسات برای تباهی کشور چطور با این دهن بی فرهنگ کلمات نا هنجار را استفاده مینماید چاه کن در چاه است دیدی همین ها بودند که ترا داغدار نمودند نوک قلم هم کوچک است ولی با استفاده از آن انسان بکجا میرسد و میله تفنگ هم کلان است ببینید با استفاده از آن بکجا رسیدید و بالاخره به کجا میرسید نوشته هایتان را بخوانید و مانند افراد کوچه ئی صحبت نکنید معاش شما هم از بودجه خارجی هاست که برایتان حرام است ولی تا چه وقت نمی فهمید .

>>>   هیچ کس حق ندارد جان یک انسان را که خداوند برایش عطا نموده بگیرد و هیچ کسی در هیچ قانونی حق بخشیدن خون کسی را به کسی دگری ندارد .ابراهیمی کیست که مدافع جنگ سالاران باشد این نفاق افگنی نیست تا پروژه عدالت انتقالی تطبیق نگردد افغانستان روی آرامش را نمیبیند. آیا ابراهیمی گاهی زجر درد کشیدن و آمدن یک طفل را دیده ؟ آیا از قلب مادر که سالها در فراق دوری فرزندش میسوزد خبر دارد؟ فرزند از مردم بخشیدن از ابراهیمی به کدام منطق استوار است؟ در خانه ملت خون فروشی جواز نداردو به سیستم معافیت باید خاتمه داده شود از خوردن خون فرزندان مردم پارلمان باید دست بکشد هر کسی مردم را کشته باید مجازات شود گر چه همیشه مجازات وجدانی میشود اما باید به مردم و والدین شهدا پاسخ گو باشد. با پدیده پذیرفته شده خداوندی جنگ کردن و مبارزه کردن جرم نابخشودنی است.

>>>   امرالله صالح یک واقعیت انکار ناپزیر را بیان کرده است . آیا حکمتیار سزاوار این همه استقبال که در ارگ صورت گرفت که بجز تا اندازه ئی غ حرفهای منطقی و واقعی بیان کرد دیگران از شفترغنی بیمغز جهان گرفته الی جمیع کله کدوهای حضور در مجلس سر تسلیم و تعظیم را به یک جنایتکار تاریخ افغانسان فرود آوردن .

>>>   اقای حکمتیار طرفدار شرعیت اسلامی است غافل از اینکه شرعیت اسلامی حکم میکند که قاتل باید سنگسار شود اقای حکمتیار میگوید که گذشته را فراموش کنید کسانی که پسر و دختر و پدر و مادر و برادر و اعظای فامیل و سران قوم و مغلمین و استدان فاکولته و نخبه گان وغیره انسان های برجسته ملت ما را کشته اند نه تنها این اعمال غیر انسانی و اسلامی و بشری را فراموش نمکنند بلکه در وقت مساعد منتظر انتقام هستند اقای حکمتیار شما نمایندگی از یک قاتل میکنید و باید متوجه گفتار خود باشید و از مردم افغانستان که هزاران انسان های به گناه و مسلمان را کشتید عفو خواسته و خود را به محکمه هاگ تسلیم کنید در غیر ان همین ملت در وقت مساعد شما را به محکمه معرفی کرده و منتظر عدالت انتقالی هستند مردم افغانستان جنایات و خیانت ها و قتل هزاران مردم توسط شما و حزب تان فراموش نمیکنند حان دی تینک کره حکمتیاره
بصیر نظری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است