تلویزیون طلوع و موضع گیری های آشکار آن
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۶/۲/۲۳ کد خبر: 133025 منبع: پرینت

شبکه طلوع نیوز برای من به مثابه آیینه سیاست در افغانستان است.

البته نه بخاطر اینکه یک شبکه خبری است و اخبار افغانستان و جهان را بازتاب می دهد! بلکه این آیینه را در نحوه خبر و گزارش آن می بینم که بسیار هدفمندانه و طبق سیاست و خواست یک عده از کشورها و افراد خاص تهیه و پخش می شود! یعنی کلا مهندسی شده است.

به طور نمونه می توان از موضعگیری این شبکه در رابطه به قضیه جنرال دوستم، امضای توافقنامه با گلبدین، موضعگیری این شبکه در برابر جنبش روشنایی و هزاره ها، ضدیت این شبکه با روسیه و ایران، پشتونیزه شدن این شبکه و...

این همه را وقتی بهش فکر کنیم و اندکی تحلیل نماییم جز مزدوری این شبکه برای اهداف آمریکا و غرب چیز دیگری حاصل نمی شود! ضدیت این شبکه با هزاره ها بر اساس دشمنی آمریکا با ایران است، همینطور در رابطه به روسیه!

ما شاهد بودیم که چطور اخبار نشست های روسیه در رابطه به صلح افغانستان به حاشیه رانده می شد و هی از دست داشتن این کشور به تجهیز طالبان گزارش می داد. این شبکه سعی می کرد تا نشست مسکو را در رابطه به صلح افغانستان بی اهمیت جلوه دهد.

همین طور در رابطه به آمدن حکمتیار گزارشات اش شنگ دار و هدفمند بود. در رابطه به جنرال دوستم که نیاز به شرح و بیان ندارد خود می دانید! همینگونه در رابطه به پرتاب بمب مادر در ننگرهار! این شبکه سعی می کرد از پرتاب این بمب گزارشی مثبت که نشان از رضایت مردم باشد را تهیه و نشر کندو هدف دروغین آمریکا که همانا از بین بردن تونل های داعش باشد را توجیه کند!

در حالیکه همه می دانیم پرتاب این بمب اعلام حضور قدرتمند آمریکا و یک اخطار به جانب روس ها و ایرانی ها بود که ما هنوز در افغانستان قدرتمندانه حضور داریم و روسیه و ایران باید این را بداند و دست از مداخله در افغانستان بردارند. در رابطه به جنبش روشنایی که چرا بایکوت رسانه ای شده واضح و روشن است!

چون این جنبش هدفی دارد که منافع آمریکا را در افغانستان به خطر مواجه میکند و مثل رهبران احزاب جهادی دنبال چوکی و قدرت نیست و یا دمی ندارند که زیر پای آمریکایی ها گیر باشد مثل، جنایات جنگی و نقض حقوق بشر‏!

این جنبش شبیه جریانات دیگر سیاسی دنبال چوکی و پول نیست که از هدف منحرف شوند و دست به معامله با دولت دست نشانده بزند! پایبندی که این جنبش نسبت به اهداف بزرگ و مبارزاتش تا حال از خود نشان داده است، باعث شده تا اکثر رسانه های پربیننده دست به بایکوت این جریان بیدارگر بزنند.

ترس آمریکا از جنبش فقط از بیدارگری و پایبندی آن نسبت به اهداف اش است! اهدافی که منافع آنها را آسیب می رساند! در طول تاریخ ثابت شده است که دولت ها و کشورهای استعمارگر و دیکتاتور‏، از چیزی که سخت می ترسند همانا بیدارشدن مردم آن کشور است!

نوید کریمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تلویزیون طلوع
نظرات بینندگان:

>>>   خو دیگه چی گپ است.

>>>   این تلویزیون نوکر یهود و نصارا است

>>>   بارک الله این تلویزیون باید بداند که شناخته شده است و از نوکری دست بکشد

>>>   از جنبش روشنایی متعصب قومی ات چی ساخته ای ، برادر با حرف نمیشود بیدار شد زمان ، زمان جنگ است
صدای خون پاره بیدار میسازد ، این مملکت نیاز به جنگ داخلی دارد ، بعد از خروج عساکر غرب .
جنبش روشنایی صدای چند نفر مکتبی صلح خواهست ، درین همه نفاق میهنی ، صدای صلح گوش مصیبت دیده گان را شنوا نیست .
عبدالله کابلی

>>>   نوید،
چون طلوع مطابق میل تو نشرات نمیکند ویا پروپاگند دل خواه ترا نمیکند تو آمدی چرند میگوئی۰ برو گم شو۰ هرکس که مطابق میل چند تا لوده نبود میشود اجنت یا جاسوس خارجی ها۰ غول ها۰

>>>   تلویزیون طلوع با همه کج روشی های نشراتی اش بسیار فارسی ستیز است اما میداند ۹۹ فیصد بیننده هایش در تمام جهان فارسی (پارسی) زبان های خراسان بزرگ است.خارکش

>>>   او جوان نگارش کنند متن .. ما از قبل خبر بودیم و هستیم که تلوزیون طلوع ودیگر هایش هر کدام وابسته به یکی از کشور ها متخاصم است شما حالا خبر شدید

>>>   خودت هم مرد شو اموتو یک تلویزیون جور کو

>>>   اگر در افغانستان یک تلویزیون معیاری باشد طلوع است و به معنی واقعی رسانه است و همه گزارشاتش و خبر هایش قابل اعتماد و صد در صد واقع بینانه است. این که شما نوید جان نوشته کرده اید برخاسته از کدام عقده شخصی تان است.
م م

>>>   برادران عزیز فقط میخواهم بگوهم تلویزیون طلوع شبکه اطلاع رسانی موثق دقیق و بیطرف است که به میل هچ کس وهچ ارگان حرکت نمیکند دوم اینکه کدام چیز ما از خود وطن وساخت وطن است حتی کچالوی خود مان از پکتیا از راه قاچاق پاکستان میرود بعد از راه گمرک بنام پاکستانی وارد میکنیم چرا واقعیت های تلخ که روز مره با آن مقابل هستیم قبول نمیکنیم بیاید تمام گپ های قومی را کنار بگذاریم بحث افغان یا هر نامی که مورد پسند همه باشد بسوی ترقی و خوشبختی گام برداریم

>>>   اگر ما به اکثر رسانه ها نظر بی اندازیم هر کدام شان از طرف یک کشور حمایت می شوند درکشور ما هر کی یک کار خوب کند و یا یک نهاد کار اش بهتر تر باشد مثل کابل بانک به زودی از طرف بعضی ها به خلاف کاری و جاسوسس متهم می شود و کوشش می شود تا درنظر مردم بد جلوه نمایند از خلیل فیروزی و فرنود تا امروز یک نفر دعوا نکرد که از ما قرض دار است اما چندین سال است که در بند به سر می برند آنها اشخاص بودن که یک بانک خیلی خوب را درسطح کشور رهبری می کردن هر استعداد در وطن ما خفه می شود چرا تا چه وقت عوض تشویق به خراب کردن آن اقدام کنیم .
ع ع

>>>   برادر درست فرمودید باید این رسانه ها انتقاد شوند تا حد اقل بدانند که مردم حالا بیدار شده و خوب وبد را از هم جدا میکنند . باید به حیث یک رسانه آزاد بی طرفی خودرا حفظ کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است