روسیه به دنبال اشغال افغانستان نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۶/۲/۲۲ کد خبر: 132985 منبع: پرینت

چندی قبل پیش مسکو میزبان نشست بزرگ منطقه ای با حضور چین، ایران، پاکستان، هند وبرخی کشورهای آسیای میانه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، صادقی زاده نیلی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «راه حل» نشست مسکو را در مورد صلح مثبت ارزیابی کرده و بیان داشت: جلسه ای که در مسکو انجام شد، علی رغم تبلیغاتی که علیه آن صورت می گرفت، قضاوت هایی که می شد که گویا طالبان در آنجا دعوت هستند به همین خاطر هم افغانستان در پایین ترین رتبه در حد مقام وزیر خارجه در آنجا اشتراک کرد.اما نتیجه ای که از آن به دست آمد، نتیجه مطلوبی است که افغانستان می خواست. چهار چیز در آنجا مدار توجه بود. اول اینکه طالبان خود را از تروریست ها خود را جدا کنند، سلاح بر زمین گذارند، سوم راه صلح در افغانستان قبول کنند، چهارم، این صلح که بر محوریت حکومت افغانستان بوده باشد.

نیلی، معتقد است، روسیه واقعا به دنبال تامین امنیت در افغانستان است و افزود: روسیه به دنبال این نیست که افغانستان را اشغال کند، نه این توانمندی را دارد نه توانایی آن را دارد و نمی خواهد بار دیگر تجربه شکست خوردن را داشته باشد، آن وقتی که یک ابر قدرت بود، موفق به این کارنشد، حالا که هرگز دست به این کار نمی زند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
اشغال افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   روسيه ديگر أصلاً در فكر اشغال هيچ جاي نميشود، بيچاره حالش مانند صبغت الله خان است. نه جان دارد نه ميمرد.

>>>   بنام خدا قضاوت بسیار زودست

>>>   واقعاً روسیه توان حضور دوامدار را درافغانستان ندارد ونخواهد داشت. اما بخاطر امنیت جنوبی اش از هیچ اقدام فروگذاشت نیست. زیرا روسیه توانایی نظامی قوی دارد. چنانچه در سوریه توانست هدف های را از بحیره کاسپین مورد آماج قرار دهد. این مطلب را دنیا بخوبی میدانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است