ارغندیوال باید موقف اش را برای مردم روشن سازد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۶/۲/۲۱ کد خبر: 132952 منبع: پرینت

عبدالهادی ارغندیوال رییس حزب اسلامی افغانستان ثبت شده در وزارت عدلیه، از چهره های سیاسی است که همواره افغانستان را خانه مشترک همه اقوام خوانده و برای حل مسایل کلان کشور زبان گفتگو و تفاهم را راه حل پیشنهاد کرده است.

آقای ارغندیوال همانگونه که در گفتار افغانستان را خانه مشترک همه اقوام می دانست، در انتخابات ریاست جمهوری 1394 نشان داد که با باورمندی به جامعه کثرت گرا و حضور همه اقوام در یک سطح برابر در ساختار نظام، توزیع عادلانه قدرت و تامین عدالت اجتماعی از داکتر عبدالله عبدالله حمایت کرد و جناب انجینر محمد خان عضو حزب اسلامی افغانستان را به حیث معاون داکتر عبدالله معرفی کردند.

حزب اسلامی افغانستان به رهبری ارغندیوال زمانی کنار داکتر عبدالله ایستاد که تغییر ساختار نظام در افغانستان از کلیدی ترین هدف داکتر عبدالله بود و امروز انجینر محمدخان به حیث معاون اول ریاست اجرایی در ساختار حکومت حضور دارند.

پس از توافق صلح و حضور گلبدین حکمتیار در افغانستان مورد بسیار سلیقه ای را که بیان داشتند، تاکیدشان بر نظام متمرکز بود و بر غیر متمرکز شدن نظام و ریاست اجرایی در ساختار امروز انگشت گذاشتند. اخیرا حضور آقای ارغندیوال و انجینر محمدخان در شورای اجرایی حزب اسلامی به رهبری حکمتیار، پرسش هایی را خلق کرده که آقای ارغندیوال باید موقف شان را روشن و برای مردم پاسخ دهند.

آقای ارغندیوال، انجینر محمدخان معاون حزب اسلامی افغانستان به رهبری شما، معاون ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی است که تغییر ساختار نظام از اساسی ترین مورد توافق نامه سیاسی این حکومت است. آیا شما با آقای حکمتیار هم نظر و هم باور بر نظام متمرکز هستید و یا هم نظر و هم باور بر غیر متمرکز شدن نظام، که جز اساسی توافق نامه سیاسی حکومتی است که معاون حزبی شما انجینر محمد خان معاون ریاست اجرایی آن است؟

شما اعتمادی را که در یک دهه گذشته خلق کرده اید و حضورتان را در یک فضای دمکراتیک و باورمند به رقابت سالم سیاسی به نمایش گذاشته اید. امروز مردم این انتظار را از شما دارند که در یک چنین موقع اساس در شرایط سیاسی کشور بار دیگر نشان دهید که بر جامعه کثرت گرا، توزیع عادلانه قدرت و تامین عدالت اجتماعی باور دارید و اعتماد مردم را نسبت به یک آینده مطلوب خدشه دار نمی سازید.

امان الدین معنوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارغندیوال
حزب اسلامی
نظرات بینندگان:

>>>   آقای امان الدین معنوی! اگر من به جای ارغندیوال باشم، پاسخمهایم برای شما چنین اند:
1- اگر پاسخگو باشم، به حزبم پاسخگو استم نه به تمام مردم!
2- اول برو یگان درس سیاست را بگیر و بعد با من مخاطب شو، زیرا تا هنوز معنی وفهوم سیاست را ندانسته ای که سیاست چیست؟
3- من اگر شاخه ای از حزب اسلامی باشم، ریشه اش حکمتیار است.
4- اگر انجینر محمد خان معاون ریاست اجرائیه شده، آرائی از حزب اسلامی را داشته است که دغدغه شما هم برای موفقیت متکی به همین آرأ بوده است.
5- مشارکت در این نظام بنام وحدت ملی، حتی برای آقای داکتر عبدالله از برکت جانکیری میسر شد و رنه امروز هم جایگاه همه شما در زیر پل سرخ یا شاه دوشمشیره میبود.
6- این را شنیده باشی که دیوانه بکار خود هوشیار است!اما با اینگونه سوالاتت حتی برابر یک دیوانه هم نیستی!!!
برو جانم درس بخوان، باسیاستمداران وقتت را سپری کن، سیاست چپاول نمودن مال ملت بنام غنیمت نیست، این ارغندیوال و گلب الدین استاد، استاد پدران تان استند، با اینان مقابل نشو.
میهن زرغون

>>>   آقای ارغندیوال چندوقتی قبل درتلویزیون طلوع گفت که به هیچ عنوان طرفدارنظام غیرمتمرکزنیست که درآن برنامه احمدولی مسعودو دیگران هم اشتراک داشت وگفت که نظام غیر متمرکز بدترین گزینه برای افغانستان است واصلآدراین شرایط به سود کشورنیست دیگه واضح ترازاین چی بگه که امثال شما متوجه باشیدکه هیچی سرتان نمیشودوکه پوک هستید
وحیدازتهران

>>>   برادر گل زرغون ، آفرین خوب سیاستمدار هستی ، ایکاش سواد میداشتی که به همه احترام میکردی.آفرین این تعصب تنگ و مردار را از کدام استاد باشرف خود آموختی ، تربیه خوب است و توهین گپ ساده،کوشش کنید به همه اقوام حق بیان عقیده و نظر را بدهید. خوش اوسی

>>>   در اصل گلبدین و ارغندیوال یکی اند اما در ظاهر برای نفوذ در جناح مخالف به انشعاب تظاهر میکنند
ر

>>>   آقاي ميهن زرغون نتوانست تا سوالات و انتقاد بسيار معقول آقاي معنوي را مدلل و در چوكات بحث مثبت و وواقعيت ها بدهد ، لذا غير مستقيم جواب ها دشنام أميز، تحقير گونه و بي ادبانه است، راستي وقتي كسي در بحث منطقي جوابي نداشته باشد همين جواب بي منطقي و جاهلانه يگانه راه فرار اوست
كابلي مهاجر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است