یاری: کسی اسناد فساد را برایم نیاورده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۳    ۱۳۹۶/۲/۲۰ کد خبر: 132928 منبع: پرینت

رییس کمیته تدارکات ملی امروز چهارشنبه 20 ثور در یک نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه ها در خصوص عملکرد این اداره وضاحت داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان، (afghanpaper)، یما یاری، رییس تدارکات ملی در خصوص مشکلات موجود در تدارکات ملی گفت: وقتی حکومت وحدت ملی ایجاد شد، در قسمت تدارکات، یک سیستم غیرمنظم و از هم گسیخته با پروسه های غیرشفاف به میراث مانده بود که زمینه سوء استفاده های عظیم را برای مافیای اقتصاد، مافیای تدارکات و مسوولین مرتبط با فساد مساعد کرده بود و ضررهای مستقیم و غیرمستقیم بزرگی برای مردم، حکومت و ادارات بوجود آورده بود.

یاری گفت: در این شرایط برخوردهای چند بعدی در ابعاد سیاسی، ساختاری، قانونگذاری، اقتصادی و شفافیت در مبارزه با فساد در سیستم جدید در تدارکات ملی طراحی شده است.

رییس تدارکات ملی، درباره اینکه گفته می شود قراردادهای کلان این کمیته به خویشاوندان و حلقه های ارگ داده می شود و رسانه ای نمی شود اظهارکرد: ده ها بار به این سوالات پاسخ داده شده است و معلومات شریک ساخته شده است اما کسی یکبارهم نپرسیده است که شما در چه شرایطی کار می کنید، معاشتان چقدر است، دستاورتان چیست و یا کسی به عنوان ناظر در کمیسیون تدارکات ننشسته است تا مراحل کار را ببیند.

وی در همین باره افزود: تا بحال کسی چنین اسنادی را برای من نیاورده است، هدف همه این است که کشور را از منجلاب نجات بدهیم و تا زمانیکه انگشت انتقاد به سمت یکدیگر ببریم نمی توانیم از این وضعیت خارج شویم.

یاری گفت: پروسه تدارکات کاری نیست که ما کشفش کرده باشیم و در سطح بین الملل قوانین مشخص و روشنی دارد و مشکلی که فعلا وجود دارد در قسمت ارزیابی و ظرفیت ها است.

رییس تدارکات ملی با توجه به اینکه مسوولیت پروسه پیش و بعد از تدارکات، وظیفه و صلاحیت ما نیست بیان کرد: مشکلات اساسی در مرحله قبل از تدارکات وجود دارد. اکثر پروژه های زیربنایی مشکلات تحلیل اقتصادی، دیزاین و تخنیک دارد که معلوم نیست مبنای اقتصادی و اجتماعی آن چیست؟ و در این شرایط در هنگام ارزیابی مشکل پیش می آید.

وی افزود: به عنوان اداره تدارکات وظیفه داریم که ببینیم پروسه به اعلان رفته است یا خیر، نه اینکه تحقیق کنیم معیار تخنیکی اش چه بوده است چراکه تدارکات یک اداره سکتوری نیست که اگر اینطور می بود باید تمام کار وزارت انرژی و آب و کار وزارت فواید عامه را ما انجام می دادیم!

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تدارکات ملی
اسناد فساد
نظرات بینندگان:

>>>   روز های پنجشنبه در دروازه کمپنی های خصوصی مامورین مفسد حکومتی گدائی میکنند حتی تعدادی از دزد های قرارگاه وزارت دفاع و داخله بیشتر از مامورین ملکی در فساد سهم دارند
ر

>>>   درهراداره ایکه شرو پساد باشد درانجا فساد هم است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است