غیرنظامیان بدخشان به خط نخست نبرد رفتند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۶/۲/۲۰ کد خبر: 132919 منبع: پرینت

غیرنظامیان بدخشان برای تامین امنیت ولایت شان جنگ افزار برداشتند و به خطوط نخست نبرد رفتند.

به نقل از طلوع، محمد نیازی، فرمانده خیزش های مردمی بدخشان می گوید که اجنبی های پاکستانی و روسی و خارجی به خاک کشور آمدند و دست به اعمال ناروا می زنند و ما قدم به قدم با آنان مبارزه می کنیم.

بسیاری از این خیزش کنندگان، آموزگاران، کسبه کاران و جهادی های پیشین هستند که از بخش های گوناگون در فیض آباد گرد هم آمدند و راهی خط نخست نبرد در ولسوالی زیباک شدند.

پس از اوج گرفتن نبردها در گوشه و کنار بدخشان و سقوط ولسوالی زیباک، شدت نبردها در حوزه ششم امنیتی شهر فیض آباد و ولسوالی تگاپ بالا گرفته است.

آمارها نشان می د هد که تلفات نیروهای خیزش مردمی در جنگ با طالبان بیشتر از نیروهای دولتی است اما این نیروها از امتیازات کمتر برخوردار هستند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بدخشان
غیر نظامیان
نظرات بینندگان:

>>>   به پیش ملت غیور بدخشان پیروزی از آن ماست

>>>   اب از بالا خیط است. طالبان از ارگ حمایت میشود.

>>>   بهترین کار کردند باید پدرام را نیز دعوت کنند برای ازادی بدخشان که برایش معلوم شود که دفاع از وطن یعنی چی. از پشت میز و چوکی نرم هر کس داد از دفاع میزنند.

>>>   باید هم مردم محل دست بکار شده از ولایت خود دفاع کنند چون حکومت حامی تروریزم است و نباید به حکومت فاشیست غنی سفاک دیگر وقت داد اگر وقت دادید از ولایت شما هلمند و اورزگان خواهند ساخت.

>>>   زنده باد مردم کندوز.
مردانه وار در مقابل تروریستهای ارگ مقابله کنید.

>>>   همه میدانند که در همه ولایات بچه بدخشانی میجنکد و کشته میشود بخاطر دفاع از وطن شان از سر و خون خویش تیر شده نه تنها در بدخشان روزانه ده شهید بدخشی از دیگر ولایات به بدخشان میآید اما افسوس که بدخشان در چشم بزرگان افغانستان هیچ است نه از حال اولاد شهدا گرفته میشود و نه از مادران غم دیده بدخشان نه طالبان داشت و نه بنام طالبانیزم کسی آشنا بود از رده های بالا پرسان کنید که در بدخشان طالبان را که آورد وبخاطر چه جرا نمیخواهند بدخشان از منجلاب بدبختی برون آید و مردم بیچاره بدخشان یک سرنوشت خوبی داشته باشند نمیدانم چرا با بدخشانی ها چه دشمنی دارند و یا میخواهند همیش بحیث مزدور شان باشد نمیدانم در چه فکر هستند شما خود تان قضاوت کنید .
ع م ب از بدخشان

>>>   حال زور ستمیان چون پدرام را می بینیم که چه ګل را به اب میدهد!

>>>   سلام به همه... مردم بدخشان خیلی لا صبر و بیغرض هستند، همیشه در طول تاریخ خوشبین همه اقوام و مردم افغانستان بوده و است و در سطح کشور میتوان گفت که مهمان دوست ترین هم میباشند.... این موضوع را نتنها افغانها بلکه همه جهانیان میدانند که از آغاز تشکیل نظام بعد از شکست طالبان بزرگترین تعداد عساکر، بریدملان و افسران هرسه ارگان امنیتی کشور را تشکیل میدهند.... امروز که این جنگ پر از فتنه و نفاق دامنگیر سرزمین خودشان گردیده انشألله که جواب دمدان شکن به متجاوزین زرخرید منافقین کشور و دشمنان امت اسلام خواهند داد ...
س.ا.سادات

>>>   بودن پدرام در پشت ميز ضرورت است. أنشالله روزى ازاد مردى از تبار حسين رح، ابو مسلم يا مسعود بلند خواهد شد. در مقابل هر شر، خيرى بپاه خواهد إيستاد. پدرام وظيفه اشرا بخوبى انجام ميدهد. هميشه حق راميگويد و از حق دفاع ميكند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است