نیو حکمتیار و معمای فارسی ستیزی وی
کارت مذهب و جهاد دیگر جذابیت ندارد، حکمتیار از کارت تبعیض نژادی و زبانی به منظور جلب متعصبان قبیلوی استفاده می کند. از روزی که به کابل آمده تلاش می کند که با مردم افغانستان با زبان ...، زبان انتقام و زبان تصفیه حساب های کهنه حرف بزند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۶/۲/۲۰ کد خبر: 132918 منبع: پرینت

هفته قبل مردم کنجکاو افغانستان منتظر دیدن حکمتیار بودند، اما ناگهان "نیو حکمتیار" با ریش سفید و دستار داعشی، سرخ و سفید و با تبسم از چرخبال آی اس آی در باغ نارنج حنیف اتمر لغمانی پایین شد. اما نیو حکمتیار همه را متعجب ساخت که زبان فارسی را فراموش کرده است.

این در حالی بود که دو دهه قبل زمانی که حکمتیار از افغانستان به تاجیکستان فرار می کرد و از آنجا به ایران زبان فارسی خوب بلد بود. او زمانیکه از ترس طالبان به پنجشیر نزد مسعود پناهنده شد، شیرین شیرین به لهجه پنجشیری ها فارسی حرف می زد. در زمان کودکی در خانه، در کوچه و مکتب از قندوز گرفته تا لیسه عسکری در کابل هم خوب فارسی حرف می زد.

در زمان جهاد در کمپ شمشتوی پاکستان هم فارسی حرف می زد. تنها در وقت فیر راکت های کور از چهار آسیاب بر سر کابلیان بیگناه با خشونت به زبان پشتو حرف می زد اما ناگهان پس از برگشت از دنیای ترور و وحشت، او زبان فارسی را فراموش کرده است.

یکی از تیوری های توطیه پیشنهاد می کند، کمی خردی که در مغز گلبدین از بابت زبان فارسی بحیث زبان سیاست، زبان علم و زبان ارتباطات موجود بود توسط آی اس آی در زیر زمینی های کمپ شمشتو شستشوی مغزی شده است و در نتیجه او را به یک موجودی عقده مند و بی خرد تبدیل کرده اند. برخی ها تصور می کنند که عربستان سعودی به او پول داده که هیچ وقت به زبان فارسی حرف نزند که زبان ایران شیعه است.

روی تصادفی نیست که در هر جمله اش عقده خود را بر سر ایرانی ها خالی می کند. گلبدین می گوید گذشته را باید فراموش کنید. شاید زبان فارسی یاد آور روز های شکست او توسط فارسی زبان ها باشد.

برخی ها باور دارند که کارت مذهب و جهاد دیگر جذابیت ندارد، او از کارت تبعیض نژادی و زبانی به منظور جلب متعصبان قبیلوی استفاده می کند. از روزی که او به کابل آمده تلاش می کند که با مردم افغانستان با زبان ...، زبان انتقام و زبان تصفیه حساب های کهنه حرف بزند. جالب این است که نیو حکمتیار در خفا فارسی حرف می زند، کتاب می خواند و تمام سیاست های فارسی زبان را که در مورد او چی می نویسند، می خواند اما او در انظار عامه می شرمد که فارسی حرف بزند.

برخی ها بسیار خرسند هستند که او فارسی حرف نمی زند، زیرا یک بخشی بزرگی از فارسی زبانان متمایل به او را از دست می دهد و در میدان جهالت با چند نفر معتصب قبیلوی باقی می ماند. اما زبان فارسی زبان اکثریت مردم افغانستان و زبان، علم و سیاست و روابط اجتماعی است. هیچ سیاستمداری حتی سوپر متعصب نمی تواند آنرا نادیده بگیرد.

قطع رابطه با زبان فارسی به معنای قطع رابطه با اکثریت مردم افغانستان است.

باید گفت افغانستان کمپ شمشتو یا وزیرستان نیست. افغانستان سرزمین مولانای کبیر و رابعه بلخی... است. این سرزمین حتی از اسکندر تا چنگیزخان را به فارسی حرف زدن مجبور ساخته است. از احمدخان و میرویس خان گرفته تا متعصب ترین آنها نادر خان، محمد گل مهمند و حتی اشرف غنی احمد زی که در تعصب متفکر دوم در سطح جهان است، فارسی حرف می زند.

هیچ فارسی ستیزی در این کشور پیروز نشده است. اگر می شد امروز افغانستان باید وزیرستان و یا پیشاورستان می شد.

آقای نیو حکمتیار!
پدر محترم و پدرکلان محترم شما هم فارسی گپ زدند و از فارسی گفتن و نوشتن شخصیت و متمدن شدند. شما نیز دیر و یا زود بر سر زبان خواهید آمد. مثل بلبل فارسی حرف خواهید زد. روزی خجالت زده آنقدر فارسی خواهید گفت که زبان مادری ات فراموشت شود.

هارون امیر زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
ایران
فارسی
نظرات بینندگان:

>>>   او راکتیار است خوب است که باز هم به زبان راکت گپ زده نمیتواند ورنه تباه و برباد میشدیم.
بگذار که این کثیف به زبان دوزخ گپ بزند زیرا زمانیکه مردار شد باز میداند که جنایت یعنی چی. قتل هزاران کابلی بی گناه یعنی چی. قتل هزار ها نفر دیگر یعنی چی.
فرق نمیکند که به کدام زبان گپ میزند چیزی که مهم است تعصب این قبیله گرا.... است که باعث اتحاد مردم ما میشود.
با احترام
شاهین شمالی

>>>   زدیگ پختگان ناید صدائی
خروش ازمردمان خام خیزد
زنده باد حکمتیار

>>>   به نظر من گلبالدین موجودی نیست که بیشتر مورد توجه محافل علم وعقل باشد این جناب ممثل است انچه برایش اموخته اند همان را بیان میکند . این قسم خوده پلان کاری خود را نقطه به نقطه میخواند وعمل میکند واز خود اراده واز امرش اجازه عمل خلاف از پلان را ندارد به ریش سفید این جاسوس فروخته شده بازی نخورید ریش این مرد بهریش یهودی هامیماند نه به مسلمانها اینده ما تاریک است دشمنان درکمین خدا خیرماراپیش کند.م.ا.کابل

>>>   وای وای مدافعین فارسی واه بجان تان اخرش چی خواهد شد ههههههه

>>>   حکمتیاربیدین ستیز است نه فارسی ستیز

>>>   میدانیم که افغانستان کمپ شمشتونیست همچنان افغانستان کمپ کولاب هم نیست

>>>   امیرزاده صاحب! اگر تکلم به زبان دری مشکل کشور ویاخصوصاً مشکل شمارا حل کرده میتواند همه ما از جناب حکمتیار صاحب خواهش خواهیم نمود که حد اقل برای یک هفته کلاً به زبان مقبول وزیبای دری صحبت نماید و کیسه ی حسد وبفض دوستان گرانقدر را کمی خالی نماید.
ع.م

>>>   پارسی زبان علم تمدن فرهنگ هست که از سوی سازمان فرهنگی ملل متحد به رسمیت شناخته شده هست. هیچ کسی نمیتواند هیچ زبان را با پارسی مقایسه کند. حتی زبان انگلیسی نسبت به پارسی ازنگاه فرهنگ پشتوانه و تمدن برابری نمیتواند

>>>   بسیار مطلب زیبا و حقیقتی تلخ در باره راکت یار بیان داشته اید آقای امیرزاده دست تان درد نکند .

کوه کن

>>>   احسن. خوب گفتی و خوب نوشتی.
ض.

>>>   هارون جان قند!
از دست قومګرایان خلاصی نداری! خوده زیر پای نکو!

>>>   نویسنده محترم انشا الله مردم مومن ومتدین افغان اعم ازاوزیبک ،هزاره تاجک ،پشتون نورستانی ایماف ،پشهئی ،اویقور........وغیره به عنوان اولاده بابای آدم این را درک نموده اند اما چاره چیست؟ که درگرو یک مشت مزدور،دزد خاین وطنفروش بی غیرت که توسط بیگانه ها حمایه میگردن افتاده خداوند به حمت خویش این مردم بی دفاع را ازشر این ظالمان نجات دهید آمین
حبیب الله خیر اندیش

>>>   اگریک حقیقت را بگویمنورمحمد ترکی رهبر حزب خلق هم که بیش از 40 سال درشهر کابل زندگی کرد اما فارسی صحبت نکرد درحالیکه کتاب زندگی نوین را به زبان فارسی نوشته بود.
سردار داود خان گرچه متعب وقبیله گرا بود اما پشتو صحبت نمیکرد.
ظاهرشاه هم فارسی صحبت میکرد ولی درسنگر قبیله قرارداشت. ملاعمر هم هیچگاه فارسی صحبت نکرد برعلاه دربرابر فارسی زبانان عقده مند ومتعصب بود درکابینه ملاعمر هیچ فارسی زبا یا ازبک ویا هزاره وجود نداشت پشتون خالص.
حفیظالله امین به هردو زبان روان صحبت میکرد ولی مفکوره فاشیستی داشت...وقس علیهذه.احترام.ع.نجرابی.

>>>   خدا كند كه پشتو هم گپ نزند، ساكت باشد هم به نفع ما است و هم به نفع خودش.
امروز با صلاح الدين رباني در منزل شان دري صحبت ميكرد.
مريض رواني است، خوب ميشود، بگفته بعضي ها بيست سال در كوه هاي بلند (در مغارة هاي أمريكا ) بوده ، خوب است تا هنوذ با دو پاي راه ميرود.

>>>   افسوز به حال تان اصلا متعصب حکمتیار نیست متعصب شما هستید که مسله پشتو و فارسی را دامن میزنید. وقتی یکی از جنگسالار قهرمان شده میتواند و دیگری هم شهید صلح این جراااا. بیاید از این حرفهای بیهوده دست بکشید.

>>>   من با نظر ع.م موافقم.هزاره

>>>   حالا راکتیار چی فارسی صحبت کند یا پشتو نزد بیشتر مردم یک جنایت کار، قاتل و مفسدی است هرگز منفعت خود را بر منفعت ملت ترجیع نداده است و حالا امده است کابل تا میراث خوار های خود را بیشتر تقویه نماید.

>>>   هرکس به مسایل قومی ولسانی دامن میزند مزدور آشکار بیگانگان است ودشمن مردم خود است

>>>   چرا اینقدروارخطا هستی ؟ آرام باش

>>>   بهتراست افغانی رایادبگیرید زیرادرافغانستان زنده گی مکنید درصورت که یادنمی کیرید بروید تاجکستان پیش قوم های تان

>>>   اگرهزاربار خیزک بزنی هیچ چیزی بدست آورده نمیتوانی بیغم باش

>>>   کسیکه که با یک زبان دشمنی میکند اصلآ دشمن بشریت و انسانیت است، اگر انسان هستی پس زبان نیز وسیله تفهیم است پس اگر قبول نداری نمیتوانم بگویم که تو انسان هستی.
نعیمی

>>>   جکمتیار فارسی ستیز نه بلکه خاین ستیز است آنانیکه دری یا فارسی ګپ میزدند وخودرا نماینده باالاستحقاق دری زبانان میخواندند بیشترین جنایت را درسالهای آخیر مرتکب شده اند حوادث بعد ازسال ۱۳۷۱ تاامروز را که بوجود آوردند؟ فکر میکنم منظور حکمتیار دری زبانان هستند که برعلیه پلان پنج فقرا ای ملل متحد که هدفش انتقال قدرت ازحکومت نجیب به یک اداره بیطرف که هردو طرف منازعه بالای آن توافق نموده بود کودتا نمودند وکشور را به هرج ومرج برد زمینه را برای ظهور طالبان مساعد ساخت وبعدش زمینه ورد کشورهای خارجی ودرراس امریکا شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است