تبانی وزارت فواید عامه با اداره تدارکات ملی در پروژه ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۳    ۱۳۹۶/۲/۲۰ کد خبر: 132896 منبع: پرینت

فساد مالی در پروژه های بزرگ زیر بنایی نگران کننده است.

به نقل از خورشید، وزارت فواید عامه در تبانی با اداره ملی تدارکات پروژه های زیر ساخت کشور را با یک شرکت ساختمانی خصوصی که در فهرست سیاه بانک توسعه آسیایی قرار داشته است و ظرفیت انجام پروژه ها را ندارد به پیمان کاری داده است.

شرکت ساختمانی رئوف عزیز به دلیل ناکارایی ها و فساد در پروژه های جاده سازی در کشور از سال 2013 تا 2018 میلادی در فهرست سیاه بانک توسعه آسیایی و بخش مهندسی ارتش آمریکا در افغانستان قرار گرفته است اما برعکس قرارداد انجام کار پروژه های لاش جوین، لات اول و دوم، انار دره ولایت فراه، 108 کیلومتر جاده بهارک تا اشکاشم بدخشان، جاده چاه انجیر هلمند و چند پروژه دیگر از سوی وزارت فواید عامه در نتیجه زد و بندهای درون حکومتی با شرکت یادشده قرارداد شده است.

اعضای مجلس نمایندگان نیز با تایید این اظهارات گفته اند که 80 درصد پروژه های وزارت فواید عامه آلوده به فساد است.

در تابستان 1394، پس از ارزیابی شرکت رئوف عزیز از سوی کمیسیون عرایض و سمع شکایات مجلس نمایندگان، اسناد این شرکت جعلی و این شرکت بی کفایت و متهم به فساد اعلام شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فواید عامه
تدارکات ملی
نظرات بینندگان:

>>>   هر وقت دزد های مانند منیر شاغاسی و تیم تدارکات برنامه راه سازی وزارت فواید عامه را گم کرده به محکمه بکشانند آنوقت شفافیت خواهد آمد. از پول سرک و پل سازی ملیونر شدند اکثر مقام نشین ها میدانند اما چون شریک استند خپ خوده میزنند. یکی ازین دزدان احمد شاه وحید شریک منیر بود که به صد ها ملیون دالر سرمایه اش رسید تا برکنار شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است