حکومت دست از حمایت رییس معارف فاریاب بکشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۶/۲/۲۰ کد خبر: 132886 منبع: پرینت

اگر حکومت وحدت ملی در خصوص غلام سخی بیان، رییس معارف فاریاب تجدید نظر نکند و از فساد پیشگان حمایت کند، علمای فاریاب فتوای نامشروع بودن این نظام را می دهد.

به نقل از پژواک، مولوی علام نبی غفوری معاون شورای علمای فاریاب می گوید که اسناد و مدارک کافی در اختیار دارند که رییس معارف فاریاب غرق فساد اداری و اخلاقی است و موجودیت چنین فرد آلوده و بدنام در راس معارف مایه ننگ مردم و بخصوص عالمان دین می باشد.

معاون شورای علمای فاریاب هشدار داده است که اگر بیش از این رهبری حکومت وحدت ملی با احساسات علما بازی کند و از فساد پیشه ها حمایت کند علما مجبور می شوند چنانچه که علیه روس فتوا صادر کرده اند، در مورد نامشروع بودن این نظام نیز فتوا بدهند.

مولوی محمد اسماعیل مجاهد، آمر دارالعلوم فاریاب گفته است که شش ماه است که از مشکلات معارف فاریاب و از فساد پیشگی غلام سخی بیان، حکومت محلی ، ریاست اجرایی ، وزراتخانه ها، ریاست عمومی امنیت ملی و ارگانهای عدلی و قضایی را آگاه ساخته اند تا وی سبکدوش شود اما برعکس از وی حمایت نیز شده است.

وی هشدار داد ،آنقدری که این نظام علمای دین را به مسخره گرفته فریب می دهد در بیش از ۱۴ قرن هیچ حکومتی چنین بی حرمتی را ننموده است اگر در مورد رییس معارف تجدید نظر نکنند آنها تصمیم نهایی خود را می گیرند.

شایعاتی وجود دارد که رییس معارف فاریاب از جانب رییس اجرایی حکومت، وزیر معارف و والی بلخ حمایت می شود و حتی هزینه مصارف سفر و تداوی وزیر معارف در خارج از کشور نیز توسط رییس معارف فاریاب پرداخت شده و از همین رو کسی نمی تواند وی را سبکدوش کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاریاب
رییس معارف
نظرات بینندگان:

>>>   چرا این علما! برضد اشرار وپاکستان پتوا نمیدهند؟

>>>   اگرچه سابق هم بنابرفسادکاری سبکدوش شده بوداما افرادمسلح استادعطا بزورخودبرده بچوکی شاندند. امامن به گپ علمای روحانی چندان اعتبار نمیکنم چون بعضی از آنهااولجه رافتواداده بودنداکنون شریک جرم جهادگران وشایسته دوزخ اند .
اما عملادرصحنه معلوم است مقرری یک معلم هزار دالر قیمت دارد. حتی ملاامام مسجد که روی مکتب راندیده است به اساس سندجعلی پاکستان درمقابل هزار دالررشوت بحیث معلم صنف دوازده مقرر کرده است.
خام خیال

>>>   به نظرم کار مولوی علام نبی غفوری معاون شورای علمای فاریاب کار اش را نکرده از او خاطر این بد نام را انداخته قسم میکه مولوی همه اش همین قسمی هستن کار شان نشد بد اگه کار شان شد خوب است ما که کدام بد اش را ما ندیدم بیان را


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است