محکومیت آمر حوزه امنیتی به 13 سال زندان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۶/۲/۲۰ کد خبر: 132883 منبع: پرینت

آمر پیشین حوزه سیزدهم امنیتی کابل به 13 سال زندان محکوم شد.

به نقل از یک، دادگاه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی وزارت داخله، در یک محاکمه علنی، حسین داد حبیبی را به جرم سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی، گرفتن رشوه، حمل غیرقانونی جنگ افزار و گلوله‌باری بر کارمندان اداره جرایم سنگین به سیزده سال زندان محکوم کرد.

همزمان، چهار سرباز حوزه سیزدهم که محافظان این مقام پیشین پولیس بودند نیز هر کدام از یک تا چهار سال و شش ماه زندان محکوم به مجازات شدند.
محافظان حسین داد حبیبی می‌گویند جز اطاعت از فرمان آمر، جرمی را مرتکب نشده اند.

از سوی دیگر وکیلان مدافع حسین داد حبیبی و نگهبانانش دلایل محکمه را برای محکوم کردن موکلان شان کافی نداسته و از دادگاه خواسته اند تا موکلان شان را آزاد کند.

این مقام‌ امنیتی حدود چهار ماه قبل از سوی کارمندان جرایم سنگین وزارت امور داخله بازداشت شده بود که در این جریان درگیری کوتاهی نیز رخ داد که در نتیجه آن یک تن از کارمندان جرایم سنگین زخمی شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمر امنیتی
زندان
نظرات بینندگان:

>>>   اگرچوکیها خرید وفروش نشود واشخاص بدون بادرنظرداشت اینکه باکدام گروه پیوند دارد باساس استعداد ومسلک شان بکارگماشته شوند متیقنم که هرگزشاهد چنین خیانتها و ذلالت نخواهیم بود

>>>   افغانان بسيار عزيز وظيفه هر يك از ما وشما است تا همه قوانين كشور خود را بدانيم بى خبرى از قانون جرم است يعنى اگر سهوا يا خطايى أزمات سر مى زند وميگويم كه من نمى فهميدم يا امر من بالايم امر كرده بود بايد از امر من پرسان شود بلى أين درست است كه امر صاحب در صورت خلاف ورزى واگر ثابت شود جزائى خود را ميبيند مگر ماءدون جان چه أفسر باشد ظابط وَيَا عسكر باشد مكلف به أجران قانون نافذة است در اصولنامه خدمات داخله تذكر رفته كه( هيچ ماءدون مكلف به امر خلاف قانون امرنيست) پس امر صاحب حوزه جزاى خود را ببيند وبادىگارد هاى ان از ان كرده سخترين جزاء را تا باشد برأى خودشان پيدا وبه ديگران عبرت گردد.

>>>   حتما سو استفاده یا اختلاس این مقام کم بوده اگر به ملیون دالر وزیاد می بود حالا معین ووزیر میشد

>>>   بیشک والا هزاره هم بدمعاش دارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است