رویدادها و تحولات فلسطین در سه شنبه 19 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۸    ۱۳۹۶/۲/۱۹ کد خبر: 132878 منبع: پرینت

** وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از آغاز ساخت دیوار جدید علاوه بر دیوارها و نرده ها و سایر موانع به منظور مقابله با خطر نفوذ افراد مسلح در مرزهای شمالی خود با لبنان خبر داد.
این تصمیم پس از این که یک جوان لبنانی توانست از مرزها عبور و چندین کیلومتر در داخل سرزمین های فلسطین اشغالی پیاده روی کند، اتخاذ شده است.

** جری برونلی وزیر امور خارجه نیوزیلند امروز اعلام کرد که از موضع گیری و زود هنگام خواندن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی که با حمایت کشورش تصویب شده بود، پشیمان است.

** شهروندان سوری، فلسطینی و برخی دیگر از اتباع کشورهای اسلامی در همبستگی با اسیران فلسطینی مقابل دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع که امروز مقابل دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در دمشق برگزار شد، بر همبستگی با اسیران فلسطینی اعتصاب کننده تاکید کردند.

** عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم در واکنش به بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره نوشت: این که مقامات تل آویو موضوع را به دلایل امنیتی توجیه می کنند، خود نشان می دهد که در فضای مصر محیط برای آن ها ناامن بوده و مردم و نخبگان مصری سد محکمی در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

** جوزف دانفورد رییس ستاد کل ارتش آمریکا برای مذاکره با مقامات رژیم صهیونیستی درباره سوریه روز گذشته وارد فلسطین اشغالی شد و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و اویگدور لیبرمان وزیر جنگ، جادی ایزنکوت رییس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و فرماندهان نظامی این رژیم دیدار و گفتگو کرد.

** هیات چهارگانه گفتگوی ملی تونس و برنده جایزه صلح نوبل در سال 2015میلادی در پیامی به دبیرکل سازمان ملل متحد با غیرقانونی دانستن بازداشت فلسطینیان، خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی و آزادی اسیران فلسطینی شد.

** رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی امروز به طور گسترده در منطقه عسقلان (جنوب فلسطین اشغالی) به مدت 48 ساعت آغاز به کار کرد.

** ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که هیچ یک از طرح ها و تدابیر به اصطلاح دفاعی به کار رفته در طول مرزها با لبنان نتوانسته ساکنان شهرک های شمالی فلسطین اشغالی را قانع و خیال آن ها را از بابت نفوذ نیروهای مقاومت و ورود به این مناطق در صورت وقوع جنگ راحت کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فلسطین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است