غنی مست از قدرت، به هیچ ارزش اخلاقی پایبند نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۳۹۶/۲/۱۹ کد خبر: 132847 منبع: پرینت

او نه پروای وحدت ملی دارد و نه خیال قوم و تبار دیگر. شمرده و دقیق و جدی آجندای قومی اش را عمل می‌ کند.

او با جرات تمام فساد در وزارت مالیه و تمام استخدام‌ های قومی این وزارت، ارگان‌ های محل و اداره امور و دور و برش را می‌ بیند و آن را ملی می‌ شمارد. بی آن که فکر کند کسی ناراحت می‌ شود یا حق‌ تلفی صورت می‌ گیرد.

او فاروق وردک را با بیش از 700 میلیون دالر اختلاس از پول معارف می‌ تواند وزیر بسازد و زاخیلوال را نیز با ده‌ ها میلیون دالر اختلاس و سقوط کابل‌ بانک، سفیر.

گلبدالدین را با همه جنایتش به کابل می‌ آورد، صدها تروریست را از بند رها می‌ کند، ولسوالی ها را به دست دشمن سقوط می‌ دهد و صاف و پوست‌ کنده قدرت را یک دست قومی می‌ سازد و از جمع دیگران هم برای این برنامه‌ های به شدت مخربش توجیه‌ گر استخدام می‌ کند. برایش مهم نیست که در این بازی کثیف چند شهروند تاجیک، پشتون، هزاره و ازبیک و... به خاک و خون کشانده می‌ شود.

هر چند انتظار اخلاقی در اینگونه سیاست‌ ورزی کاری بیهوده است اما آنچه چندش آور است، نصیحت‌ کردن و توجیه گری عده ای است که از این بساط چشم‌ داشتی دارند. او مست از باده قدرت به هیچ ارزش اخلاقی و تعهد پابند نیست، اما اینها همه از توانایی و اقتدار او نیست؛ بلکه از شراکت در فساد و ترسویی یک مشت مصلحت‌ جو از سران دیگر است که کل هم و غم شان تنش بین خود و چسپیدن به یک موقف ذلت‌ بار است.

شهروندان این سرزمین در بین ترور و فساد و معامله دست و پا می‌ زنند و جز بسیج برای دفاع از خود و منافع خود، چاره ای ندارند.

آثار حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
وزارت خارجه
نظرات بینندگان:

>>>   نوسیسنده محترم
لطفا به حوصله باشید. گپ های اشرف غنی احمدزی گپ های هوایی و احمقانه است. او را همه میشناسند که کی است. بگذار که جف بزند. او یک لوده بیش نیست. کوشش کنید که وی را در اثر یک تظاهرات از قدرت کنار بزنیم. وی شایستگی هیچ چیزی را ندارد. عیسوی چی باشد که بالای مردم مسلمان ما حکومت دیکتاتورانه نماید.
بخیزید یک الله اکبر کافی است. والله اگه لنگ بادار وی به لرزه نیاید.
با احترام
شاهین شمالی

>>>   خوب خودیدی هههههههه

>>>   دزد های شمالی چی میشود؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است