نشانه گذاری اسپین بولدک، تبلیغات پاکستانی است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۲    ۱۳۹۶/۲/۱۹ کد خبر: 132842 منبع: پرینت

وزارت امور خارجه‌ افغانستان ادعای مقام‌های پاکستان را مبنی بر توافق با مقامات افغانستان بر نشانه گذاری روی خط مرزی سپین بولدک رد کرد و این صحبت ها را تبلیغات خواند.

به نقل از یک، خیر الله آزاد، معاون سخنگوی وزارت خارجه در اینباره گفته است که افغانستان اجازه چنین کاری را به پاکستان نخواهد داد و حکومت برای جلوگیری از این اقدامات از راه های دیپلماتیک و غیر دیپلماتیک موضوع را دنبال می کند.

آزاد، اظهارات رسانه های پاکستانی را جنگ تبلیغاتی خواند و می گوید که به پاکستان هرگز اجازه داده نخواهد شد که در این زمینه اقدام کند.
برخی از رسانه‌های پاکستان به نقل از مقام‌های این کشور گفته اند که کابل و اسلام آباد برای نشانه گذاری بخش‌های پرتنش در امتداد خط مزری دیورند توافق کرده اند و برای تسهیل این کار از نقشه های گوگل استفاده خواهند کرد.

مقام‌های پاکستانی گفته اند که اگرچه بررسی این مناطق از پیش برای نشانه گذاری شروع شده بود، اما نشست روز گذشته که بیشتر از دو ساعت ادامه داشت در آن زمین شناسان افغانستان و پاکستان توافق کردند که با استفاده از گوگل و نقشه‌های زمین شناسی، مناطق روستای لقمان و روستای جهانگیر را مورد بررسی قرار دهند و نتیجه‌ این بررسی را به کابل و اسلام آباد ارسال کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرز پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است