رویدادها و تحولات ترکیه در دوشنبه 18 ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۳    ۱۳۹۶/۲/۱۸ کد خبر: 132813 منبع: پرینت

** شرکت گازپروم روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که احداث بخش دریایی خط لوله پروژه 'جریان ترک' توسط شرکت 'آل سیس' و با استفاده از کشتی آئوداسیا آغاز و در حال اجرا است.
بر اساس توافق اکتبر سال گذشته میان ترکیه و روسیه، دو خط لوله گازی با ظرفیت انتقال سالانه 15.75 میلیارد متر مکعب احداث می شود که یکی از این دو خط برای انتقال گاز به ترکیه و خط دیگر پس از دریافت تضمین های لازم برای انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا استفاده خواهد شد.

** برخی از رسانه ها اعلام آمادگی و پیشنهاد 500 میلیون دالری دولت روسیه برای فروش هر مجموعه موشک اس 400 به ترکیه خبر دادند.
رسانه ها پیشتر از نهایی شدن فروش موشک اس 400 روسی به ترکیه و انتظار مقامات این کشور برای اعلام قیمت نهایی این سامانه موشکی خبر داده بودند.

** گروه شبه نظامی موسوم به 'حزب کارگران ترکیه' (پ ک ک) اعلام کرد که با ادامه حملات هوایی ارتش ترکیه، دیگر مرزی برای پاسخگویی نخواهد شناخت و هر کجا که لازم باشد به نظامیان ترک حمله خواهد کرد.

** گروه پ.ک.ک در حالی به علت حملات هوایی ترکیه به مواضع پ.ک.ک علیه کردهای شمال عراق اعلام جنگ کرده که تلاش ها برای برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان شمال عراق متمرکز شده است،
آنکارا این گروه را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی می کند.

** حزب جمهوری خواه خلق ترکیه علیه 10 عضو شورای عالی انتخابات در خصوص چگونگی برگزاری همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه برای گذر از نظام پارلمانی به نظام ریاستی در 16 آوریل شکایت کیفری کرد.
این حزب در شکایت خود خواستار محاکمه این افراد در مرجع قضایی به خاطر مواضع و اقدامات غیرقانونی آن ها در جریان برگزاری همه پرسی قانون اساسی ترکیه شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است