در تامین عدالت تمام امکانات را بکار می گیریم
در بخش اصلاحات در پالیسی و قوانین، یک برنامه تدوین شده نداریم و هرچند اسنادی تهیه شده اما کاستی های فراوانی دارد که همه نیاز به بازنگری جدی دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۶/۲/۱۸ کد خبر: 132803 منبع: پرینت

سومین کنفرانس سالانه اتحادیه اروپا در مبارزه با فساد اداری در افغانستان در کابل با حضورنماینده اتحادیه اروپا در افغانستان، نماینده ارشد ناتو در افغانستان، رییس جمهور و تعدادی از وزرا و اراکین دولتی افغانستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری امروز دوشنبه 18 ثور 1396 در این مراسم گفت: بدون شک فساد اداری در تمام دنیا، یک خطر بنیادی برای حکومتداری خوب و یک چالش بزرگ در خدمات رسانی برای مردم هر کشور است و در افغانستان نیز از گذشته های دور تا امروز این پدیده شوم یکی از چالش های اصلی دولتداری بوده است.

دانش گفت: فساد اداری ریشه در عوامل مختلف دارد اما بدون شک ناامنی و جنگ، مافیای مواد مخدر، اقتصاد جرمی، فقر، فرهنگ قوم گرایی و حزب گرایی، عدم احساس مصونیت شغلی کارمندان، پایین بودن سطح معاشات و امتیازات کارمندان، فقدان سیستم مکافات و مجازات و بالاخره کاستی در قوانین، نظام اداری و سیستم نظارتی از عمده ترین دلایل گسترش این وضعیت است.

معاون دوم ریاست جمهوری، ضمن یادآوری مبارزات قاطع علیه فساد در دوره حکومت وحدت ملی گفت: نتیجه تحقیقات یوناما و اصلاحاتی که در عرصه های مختلف انجام گرفته است، بیانگر نتایج و اثرات مفید مبارزه با عناصر فساد پیشه در ادارات بوده است.

وی، در کنار اشاره به فعالیت هایی که در بخش مبارزه با فساد اداری شده است از کمبودها و نواقض نیز صحبت کرد و اظهار کرد: متاسفانه در بخش اصلاحات در پالیسی و قوانین، یک برنامه تدوین شده نداریم و هرچند اسنادی تهیه شده اما کاستی های فراوانی دارد که همه نیاز به بازنگری جدی دارد و همچنان که قانون مبارزه با فساد اداری نیز مدتی است که در بلاتکلیفی بسر می برد و اداره ای که برای مبارزه با فساد در قانون پیش بینی شده است نیز مشکلاتی دارد که از سوی شورای ملی موضوع انحلال این اداره پیشنهاد شده است که پیشنهاد می کنم با همکاری متخصصین و همکاران بین المللی در خصوص اصلاح قوانین مبارزه با فساد اداری کارهای جدی صورت بگیرد.

دانش، ادارات، نهادهای مالی و مسایل مربوط به امور مالی را از مهمترین عرصه هایی خواند که در آن سوء استفاده انجام می گیرد و بیان کرد: سطح دارایی مقامات دولتی مهمترین اقدامی است که باید انجام گیرد، تعدیل قانون مربوطه در کابینه مورد بحث قرار گرفت اما در مجلس نمایندگان تصویب نشد و موضوع از آجندای این مجلس خارج شد اما در جلسه شورای عالی حاکمیت قانون بحث خواهد شد که چگونه ثبت دارایی ها در سطح وسیع تر باید صورت بگیرد.

معاون دوم ریاست جمهوری از کمبودها در بخش گمرکات و جمع آوری مالیات و همچنین در بخش معادن صحبت کرد که نیاز به تلاش های جدی دارند و از آدرس رهبری حکومت اطمینان داد که با تصمیم و اراده قاطع در کنار نبرد با تروریزم در جبهه تامین عدالت نیز از تمام امکانات کار گرفته خواهد شد و با تقویت نهادهای عدلی و قضایی، مفسدان و مافیای فساد به قانون سپرده خواهند شد.

وی افزود: زمانی در بخش مبارزه با فساد موفق می شویم که همه در محیط و خارج از محیط کاری و اداری یک اجماع عمومی و تعهد محکم ملی برای این امر ایجاد کنیم و با اخلاق در مقابل پدیده شوم فساد بایستیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانش
کنفرانس
نظرات بینندگان:

>>>   سرور جان
بسيار موزه پاك و مطيع ارگ استى. اى كم زورگ

>>>   این حرفها خوب است اما

>>>   خودت مثل افتاوه مسجد هستی دانش...باعث بدنامی یک قوم شدی

>>>   آن غیر پشتونهائیکه فکر میکنند که غنی کوچی و بقیه باند قبیله حکمتیار رای برای صلح آورده اند گوسفند های هستند که ارزش رحم را هم ندارند۰ غیر پشتونها متحد شوید پیش از آنکه یکه یکه نابود شوید۰

>>>   شما گدیگک های ارزه ئی هستید که بخاطر یک مقام تشریفاتی عقب تانرا به کوچی فروخته اید
آیا شما نمی بینید که تعصب در ارگ و از طریق ارگ در تمام ارگانها بیداد میکند؟ شریک های جرم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است