برای ارزش های مشترک، بجنگیم
زمان آن رسیده که همه به احترام متقابل، ارزش های مشترک و درک مشترک از وضعیت برسیم. مبارزه با فساد 10 تا 20 سال وقت می خواهد اگرچه که زندگی ما قربانی می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۶/۲/۱۸ کد خبر: 132802 منبع: پرینت

امروز دوشنبه 18 ثور، سومین کنفرانس سالانه اتحادیه اروپا در مبارزه با فساد اداری در افغانستان در کابل با حضور نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان، نماینده ارشد ناتو در افغانستان، رییس جمهور و تعدادی از وزرا و اراکین دولتی افغانستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در این مراسم، ضمن تشبیه فساد به کشتار سیاه گفت: حکومت و مردم افغانستان از کشورهایی که فساد را در خود از بین بردند می خواهند که با یک استراتژی جامع و مشخص و روش های ویژه و اقدامات هماهنگ در بخش مبارزه با فساد اداری افغانستان نیز کار کنند.

رییس جمهور گفت: سهم گیرنده در فساد و کسیکه در برابر فساد مقاومت نمی کند از عناصر استراتژی بد و ناکام است که برای اهداف نادرست خود هزاران صفحه را بدون معنا می نویسند و شاخص ها و اندازگیری های نادرست تعیین می کنند که خود یک اشتباه دیگر است.

غنی، ضمن تقاضا و استقبال از جنگ مشترک برای ارزش ها و موقف مشترک اظهار کرد: یکی از استراتژی های غلط این است که اداراتی که برای مبارزه با فساد ساخته می شوند خود فساد اداری ایجاد کنند که علت این است که مهارت های تخنیکی برای کسانیکه مصرف شده که آنها ظرفیت و تعهدی برای ازبین بردن فساد نداشته اند و در نتیجه میلیون ها دالری که مصرف شده نیز بدون دستاورد و نتیجه مانده است.

وی بیان کرد: همه باید این جرات را داشته باشیم که نه تنها وضعیت را درست تحلیل کنیم بلکه راه های باید و نباید را نیز برای حل مشکلات بررسی کنیم.

رییس جمهور افزود: زمان آن رسیده که همه به احترام متقابل، ارزش های مشترک و درک مشترک از وضعیت برسیم. مبارزه با فساد 10 تا 20 سال وقت می خواهد اگرچه که زندگی ما قربانی می شود اما امید داریم با همکاری، همراهانمان برای بهبود وضعیت تلاش های موثر کنیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کنفرانس
اروپا
نظرات بینندگان:

>>>   بزک بزک نمیر که جو لغمان میرسد.
همانطوری که ملا نصرالدین برای گپ زدن خر پادشاه ،چندین هزار دینار و چهل سال وقت از پادشاه مطالبه کرد، حالا اشرف غنی نیز برای از بین بردن فساد ،بیست سال وقت میخواهد.

>>>   ارزشهای مشترک از نظر غنی چیست؟ آیا اصلا ارزشهای مشترک می تواند درک کند. برای او فقط پشتون ارزش است و بس. برای پشتون و پشتون می خواهد افغانستان را نابود کند.

>>>   غنی خان!
اولتر از همه با آقایان خپلواک و فاروق وردک که "سرمه را از چشم میزنند"، بجنگید!!!!

>>>   غنی خان!
اولتر از همه با آقایان خپلواک و فاروق وردک که "سرمه را از چشم میزنند"، بجنگید!!!!

>>>   هدف مشترک در کشور وجود ندارد. به ویژه که حکمتیار با داعیه رهبری همه افغانستان وارد میدان شده و با حمایت دولت پشتونیسم هر کاری که بخواهد می تواند انجان دهد، دیگر چه هدفی مشترکی باقی می ماند. مصالح کشور و ملت فدای قوم گرایی گردیده است. هدف مشترک سرافرازی کشور و ملت افغانستان است اما اشرف غنی مرموزانه دارد به نفع طالبان و تروریستها قدم بر می دارد و انگهی می گوید برای ارزش مشترک بجنگیم. حالا تو خودت بگو که ارزش مشترک چیست؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است