استخدام های غیرقانونی وزیر احیا و انکشاف دهات
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۶/۲/۱۷ کد خبر: 132769 منبع: پرینت

وزیر احیا و انکشاف دهات، نزدیک به 50 تن را بحیث نگهبان، راننده، دستیار و خدمتکار در یک قرار داد سه ماهه در دفتر اش استخدام کرده‌است.

بر بنیاد سندهایی که به طلوع رسیده است، نصیر احمد درانی در قرار دادهای جداگانه سه ماهه، 23 تن را به حیث نگهبان، 11 تن را به حیث راننده، 6 تن را زیر نام خدمتکار، 4 تن را به حیث دستیار و 2 تن دیگر را زیر نام آشپز استخدام کرده است. در اسناد آمده است که تمامی این افراد در دفتر آقای درانی استخدام شده‌اند و حقوق این کارمندان هر ماه بیش از یک میلیون افغانی می شود.

این تقرری ها در حالی صورت می گیرد که شماری از نهادهای ناظر بر فساد اداری استخدام بیش از 20 نگهبان و بیش از 10 راننده را در دفتر وزیر احیا و انکشاف دهات گونه‎ای از خویش‌خوری و فساد می‌دانند.

پیش از این رییس‌جمهور غنی با صدور حکمی وظیفه معین مالی و اداری این وزارت را به حالت تعلیق در آورده بود و دستور داده بود تا استخدام‌های این وزارت بررسی شوند اما منابعی می‌گویند که پس صدور این حکم نیز معین مالی و اداری این وزارت به وظیفه‌اش می‌رفت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استخدام غیرقانونی
وزیر انکشاف
نظرات بینندگان:

>>>   برادر گپی مبارزه به فساد اداری گپی بی معنی است کسی ده غم ای ملت نیست جان برادر
فرهاد هروی

>>>   تنها وزارت احیا وانکشاف دهات نیست بیا در وزارت فواید عامه سیل کن چور را 200 نفر باالمقطع اشخاص در هفته یک روز ماهانه معاش صد هزار افغانی و بیش 50 مشاور یک رئیس دو مقام و سه مقام و اضافه کاری کارمندان ممنوع میگویند چی کار میکنند و غیره....................

>>>   در حکومت بی بندوبار که فقط مصروف خود است هر وزیر، والی، و یا هم هر قوماندان هر چه که دلش میخواهد انجام میدهد. تأمین امنیت وزرا به دوش ریاست محافظت رجال برجسته میباشد. اما این آقا بر علاوه ان تعداد بیشتر از 20 تن را منحیث محافظین و دیگران را در بخش های دیگر استخدام نموده است. تنها این نیست پسر خود را در ریاست تدارکات مقرر کرده است که تمام قراردادها زیر نظر او ودر صورت تائید او منظورمیگردد. و مانند وزیرصاحب انکشاف دهات شاید به دهها تن دیگر هم باشند که خودسرانه به چنین اعمال دست زده اند. و دولت هم نا خبر از همچو مصارف بیجا و بی جهت میشود این مبلغ را به یک درد دیگر مداوا کرد. امیدوارم مسؤولین دلسوز کشور به این معضله توجه داشته و وزیرصاحب محترم را متوجه صلاحیت هایش ساخته و بیشتر از این کارد را به استخوان مردم و ملت نزنند.

>>>   از طلوع نیوز میخواهیم که یکبار به وزارت فواید عامه هم بیاید.

>>>   فاسد ترین وزارت در بخش مالی وزارت انکشاف دهات است خصوصاً در ریاست کاپیسا فساد به اوج خود بیداد می کند

>>>   فاسد ترین وزارت انکشاف دهات است
بخصوص در کاپیسا

>>>   یگانه راه حل جلوگیری ازفساد اداری، پرداخت معاش متوازن به مامورین رسمی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است