پاکستان هرگز کاری برای اعتمادسازی نکرده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۹    ۱۳۹۶/۲/۱۳ کد خبر: 132590 منبع: پرینت

رییس استخبارات پاکستان برای اعتمادسازی وارد کابل شده است.

نوید مختار رییس اداره استخباراتی پاکستان "آی اس آی" در روز سه شنبه 12 ثور 95 در پی حمله گروهی از ملیشه های مسلح به پوسته های اردوی این کشور وارد افغانستان شد.

در همینباره دولت پاکستان گفته است که این ملیشه ها از خاک افغانستان بر پوسته های امنیتی اردوی پاکستان حمله کردند و حمله شان با کشته شدن سه تن و زخمی شدن چندین تن دیگر آنها عقب زده شد.

همچنین این سفر رییس استخبارات پاکستان به افغانستان در پی سفر یک هیات پارلمانی پاکستان به افغانستان صورت می گیرد که چند روز پیش با رییس جمهور محمد اشرف غنی نیز دیدار داشت، سفری که "اعتمادساز" خوانده شد.

یک مقام کاخ ریاست جمهوری افغانستان که نخواست نام اش فاش شود، به خبرگزاری آلمان گفته است که هدف از سفر رییس استخبارات پاکستان به افغانستان، ترمیم اعتماد شکسته شده میان دو کشور است.

این مقام گفت: «پاکستان هرگز کاری برای به دست آوردن اعتماد افغانستان انجام نداده است». این مقام افغانستانی گفت که کشورش با احتیاط پیش خواهد رفت و "هیچ قدمی را کور کورانه برخواهد داشت".

منبع درباره ملاقات رییس استخبارات پاکستان با رییس جمهور غنی می افزاید: «با شک و تردید خواهیم دید که پاکستان چه گام هایی را برای بهبود روابط برمی دارد».

این در حالی است که تاکنون مقام های دو کشور بارها سفرهایی را برای بهبود روابط داشته اند، اما کار به جایی نبرده و اتهامات در راستای پناه دادن به شورشیان از هردو جانب ادامه دارد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استخبارات پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است