رویدادها و تحولات عراق در سه شنبه 12 ماه ثور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۱    ۱۳۹۶/۲/۱۳ کد خبر: 132582 منبع: پرینت

** فالح الخزعلی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق و از فرماندهان الحشد الشعبی با اشاره به حضور گسترده نظامیان آمریکایی در بخش شرقی موصل با توجه به گذشت یک ماه از آزادی این بخش شهر، از دولت بغداد خواست تا آمار واقعی نیروهای آمریکایی حاضر در عراق را اعلام کند.
بخش شرقی موصل چهار ماه پیش، در 24 ژانویه 2017 در عملیات نیروهای عراقی، از تصرف گروه تروریستی داعش آزاد شد.

** ایرج مسجدی سفیر کشورمان در بغداد در ادامه دیدار و گفتگوهایش با مسوولان عراقی، با قاسم الاعرجی وزیر داخله عراق دیدار و درباره مسایل امنیتی به ویژه امنیت مرزهای دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

** نایف الشمری عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که گروه تروریستی داعش بامداد تعدادی از آوارگان را که در حال فرار به سمت مرزهای سوریه بودند، در گذرگاه اصلیبی به رگبار گلوله بست.
عناصر تروریستی که خود را در بین آوارگان مخفی کرده بودند، در گذرگاه مرزی اصلیبی سلاح های خود را از موتر های شان بیرون کشیده و به روی آوارگان نینوا آتش گشودند و تعدادی از آن ها را کشته و زخمی کردند.

** نیروی نظامی استرالیا با صدور بیانیه ای ادعا کرد که هواپیماهای این کشور در بمباران های ایتلاف در خاورمیانه که باعث کشته شدن حدود 350 غیرنظامی شده است، نقش نداشته اند.
ارگان نظامی استرالیا اقرار کرد که به احتمال زیاد 352 غیرنظامی ناخواسته توسط حملات ایتلاف از آغاز عملیات در سال 2014 تاکنون کشته شده اند.

** جوانان عراقی روز گذشته با دوچرخه هایشان در بغداد رکاب زدند تا پیام خود را به جهانیان برسانند و اعلام کنند که شهرشان، شهر صلح و عشق است.
جوانان عراقی کوشیدند تا با این مسابقه به دنیا بگویند که شهرشان شهر تروریست ها نیست.

** جواد الطبیباوی یکی از فرماندهان الحشدالشعبی ضمن هشدار نسبت به طرح آمریکایی ها برای بازگرداندن داعش به الانبار و اشاره به حضور بیش از 3 هزار عضو داعش در استان الانبار، گفت که آمریکایی ها برای بازگشت سیطره داعش به الانبار طرح ها و نقشه هایی دارند و هسته های خفته داعش در این استان اخیرا فعال شده است.
الطبیباوی با تاکید به نقش منفی آمریکا در جنگ علیه تروریسم، دخالت های آمریکایی ها در عملیات آزاد سازی الانبار را دلیل عدم پاکسازی کامل این استان اعلام کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است