رویدادها و تحولات بحرین در دوشنبه یازدهم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۳    ۱۳۹۶/۲/۱۱ کد خبر: 132521 منبع: پرینت

** بیست و هفتمین نشست دوره ای بررسی وضعیت حقوق بشر بحرین توسط سازمان ملل امروز در حالی در ژنو آغاز به کار کرد که وضعیت انسانی و حقوق بشر در کشور بحرین همچنان در شرایط بحرانی قرار دارد.
همزمان با ارایه گزارش وزیر امور خارجه بحرین در سازمان ملل، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه خانم آیات الصفار فعال سیاسی بحرینی را بدون تفهیم اتهام در فرودگاه این کشور بازداشت و او را جهت بازپرسی به بخش جنایی منتقل کردند.
تیم سازمان ملل فعال در زمینه بررسی حقوق بشر بحرین اعلام کرد که در این نشست 91 کشور درخواست مداخله و بررسی وضعیت حقوق بشر در بحرین را داشته اند.

** دهها تن از فعالان سیاسی و طرفدار حقوق بشر عصر روز یکشنبه در حمایت از حاج شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و در اعتراض به سیاست های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه، در مجاور هاید پارک در قلب لندن تجمع کردند.
این تجمع اعتراضی در آستانه محاکمه رهبر شیعیان بحرین توسط رژیم آل خلیفه در انگلیس برگزار شد.
شرکت کنندگان ضمن اعلام همبستگی با شیعیان بحرینی، شعارهایی همچون 'مرگ بر آل سعود'، 'آل سعود تروریست است' و 'آل خلیفه شیخ قاسم را رها کن' سر دادند.

** وزیر دفاع مالزیا مدعی شد که سفر پادشاه بحرین به کشورش پس از دیدار سلمان پادشاه عربستان سعودی از کوالالامپور، اثبات موفقیت مالزیا در ابعاد مختلف از جمله رهبری به رسمیت شناخته شده در سطح جهان است.
هشام الدین حسین با اشاره به سفر یکشنبه شب حمد بن عیسی آل‌ خلیفه پادشاه بحرین به مالزیا، گفت که دیدار اخیر ملک سلمان بن عبد العزیز آل سعود و دیدار حال حاضر ملک حمد نشان می دهد که ما در مسیر درست قرار داریم.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است