سه شایعه از وزارتخارجه
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۶/۲/۱۰ کد خبر: 132432 منبع: پرینت

1
یک منبع آگاه از اداره امور ریاست جمهوری به خبرنگار افتخاری ما گزارش داد که شورای امنیت ملی در صدد است تا قسمتی از نقاط ضعف صلاح الدین ربانی سرپرست وزارتخارجه را با رسانه شریک سازد و بدینوسیله در پی تخریب چهره اجتماعی وی شود.
این منبع اضافه کرد که از دوماه قبل، قول وزارتخارجه به پسر ارشد گلبدین حکمتیار داده شده است.
در همین راستا برخی از نمایندگی های سیاسی افغانستان که سهمیه تاجیک ها بوده است (مانند تهران و مشهد) نیز به افراد حزب اسلامی واگذار می شود و این افراد فعلا توسط شورای امنیت ملی تعیین شده اند تا در فرصت مناسب معرفی شوند.

2
جوکی ریاست نمایندگی وزارت خارجه در ولایت هرات فروخته شد
گفته می شود که شخصی بنام آزادانی چوکی ریاست نمایندگی وزارت امورخارجه در ولایت هرات را در بدل مبلغ پنجاه هزار دالر خریداری نموده است.
آقای آزادانی کارمند بست 5 ریاست فرهنگی وزارت امور خارجه باتجربه یکسال و 9 ماه ماموریت در این بست، خلاف قانون خدمات ملکی بدون ترفیع رتبوی توانست در بدل مبلغ پنجاه هزار دالر به صفت رییس وزارت خارجه در هرات تعیین شود.
این مبلغ توسط اطرافیان امیر اسماعیل خان در هرات زر اندوزی شده و چیزی هم در کابل مصرف شده است.

3
اخراج کارمندان وزارت خارجه به بهانه اصلاحات
اخیرا ریاست اداره امور از کارمندان وزارت خارجه با ارسال فرمه های ثبت سوانح خواسته تا تمامی کارمندان وزارت آنرا خانه پری نموده و از طریق ریاست منابع بشری دوباره ارسال گردد.
این موضوع باعث تشویش کلان بین مامورین مخصوصا مامورین غیر پشتون بخصوص تاجیک تباران گردیده است و از انجاییکه بعد از به قدرت رسیدن اشرف غنی بنام اصلاحات پلان های خصمانه در مورد کارمندان گرفته شده بود که ازیک طرف کارمندان مقاومت نشان دادند و از جانب دیگر وزیر خارجه نیز ایستادگی خود را نشان داد ولی در حال حاضر هیچگونه عکس العمل دیده نمی شود ولی کارمندان در تشویش بسر می برند. بعضی ها فرمه را خانه پری می کنند و بعضی نمی کنند و من از دوستان و مسوولین امور که در زمینه معلومات دقیق داشته باشند تقاضا می نمایم تا اصل موضوع را شریک سازند در غیر آن اگر دسیسه در کار باشد که همه بدانند و تصمیم خود را بگیرند.
کارمند وزارت خارجه

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
وزارتخارجه
نظرات بینندگان:

>>>   در هر اداره که یک نفر از شروپساد باشد دران اداره جز بیعدالتی عقب مانی بی کفایتی چیزی دیگری نیست

>>>   قرار است از تعداد زيادى سفارتخانه ها كه سفيرشان كم زور است يك تا دو ديپلومات بزودى ختم وظيفه شوند.تغييرات در وزارت خارجه بسيار بيشتر از پيش بينى ها خواهد بود.
با خبر از اداره امور

>>>   حدود صدو پنجاه ديپلومات از مستشار تا سكرتر سه قبل از تاريخ تكميل ماموريت ظرف شش ماه ختم وظيفه ميشوند.

>>>   ما أصلاً به وزارت خارجه و سفارت خانه ضرورت نداريم، بايد اول آزاد باشيم و بعد از آن روابط خود را با خارج داشته باشيم، دعاء نمائيد كه قبل از زعامت گلبدين طالبان به قدرت برسد، در غير آن ملت در فكر مهاجرت باشد، چون با اين گروي مفعول به هيچ صورت سازش امكان ندارد، حزب اتحاديست از خلق و افغان ملت و عده ساده لهو مسلمان.

>>>   ازآقای اشرف غنی خیلی ترس بکاراست.
ع

>>>   واقعینا جای تاسف است افراد با زورمند و پولدار چوکی ها وزارت خارجه را میخرند ودپیلومات های باتجربه ازکار کشیده میشوند

>>>   بله ختم وظيفه شمار زياد ديپلوماتها پيش از ختم وقت معينه صحت دارد و در چند سفارتخانه اداره امور مستقيما با شخص سفير به تماس شده.

>>>   کار نیک و خوب است گفته میشود که آقای مقبل وزیر خارجه پیشن بچه بیریش خود را که نوید رحیمی نام دارد در زمان خود در وزارت خارجه مقررنموده که ایشان فعلآ به صفت دیپلومات در سفارت افغانستان در انقره ایفای وظیفه می نمانید.یعنی از اینجا معلوم میشود که وزارت خارجه به یک پاک کاری ضرورت دارد چراکه بچه بیریش ها اگر دیپلومات باشند وای به حال این مملکت بیچاره...
فریدون از اداره امور

>>>   در وزارت خارجه تقریبا تمام مامورین و دپلوماتها یا از جمله اوابستگان مجاهدین ویا خرپولهای بوده اند که با پرداخت ده ها و صدها هزار دالر ناف دزدان را چرب کرده اند.

>>>   در وزارت خارجه تقریبا تمام مامورین و دپلوماتها یا از جمله اوابستگان مجاهدین ویا خرپولهای بوده اند که با پرداخت ده ها و صدها هزار دالر ناف دزدان را چرب کرده اند.

>>>   بين سى تا پنجاه هوادار حزب اسلامى در نماينده گى ها سياسى و قنسلى تا ختم تابستان امسال جابجا ميشوند منفكى احمد ضياء مسعود هم جز موافقتنامه محرمانه اشرف غنى و حكمتيار بود.

>>>   تشويش نه كنيد اين گپ ها صرف شايعه است در وزارت خارجه هيچ گپي نه ميشود مأمورين سابقه دار هم تشويش نكنيد اين تنها خود نماي هاي
نادر نادري است تا نشان بدهد كه شيوه كاري آش متغيير است
فروشان از رياست جمهوري

>>>   يك شان هم به كابل نمي ايند

>>>   خبر ختم وظیفه یک گرو‍پ دیپلومات از اداره امور ریاست جمهوری به بیرون درز کرده.در این مملکت هیچ جیز محرمانه وجود ندارد
حسیب

>>>   این بیجاره ربانی چی کار باید کند؟ تحت فشار دلالان سیاسی است روی همین ملحوظ نمیتواند تصمیم معقول بگیرد. اگروزارت خارجه اشتباه مرتکب میشود ارگ ریاست جمهوری باید به کارهایش دقیق باشد. یک ماموربست پنج بدون تجربه کافی و ماموریت خارجی میتواند ازعهده ریاست نمایندگی وزارت خارجه درهرات بدرآید؟ قطعا جواب منفی است فقط توهین به خوانواده دیپلوماتیک وخیانت به دیپلوماتان کارکشته کشوراست . خدا..... کند این فاحشه های سیاسی را .
یک جوان هراتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است